En brølstærk visuel identitet slippes løs

Sticker
Kunde
Brølstærk
Tema
Softwareudvikling
År
2021
Services
Visuel identitet Branding Logo-design

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
77%
Fresh

Besøg websitet

Brølstærk er ikke bare drøngod til at levere løsninger til cloud, back- og frontend, faktisk er de, ja, og brølstærke til det. Derfor (ja, du har sikkert gættet det) hedder virksomheden, hvad den gør. Men selv brølstærke virksomheder har brug for at få opdateret deres visuelle identitet. Og her kommer vi i Vokseværk ind i billedet. Målet var at designe et nyt logo samt en tilhørende visuelle identitet.

“Brølstærk har været en fornøjelse at arbejde med, fordi de vidste, hvad de ønskede sig af deres nye visuelle identitet.

Og samtidig så var Gitte og Thomas fra Brølstærk ikke bange for at prøve ting af og gå lidt ud af deres comfortzone, så vi sammen kunne skabe noget virkelig fedt til Brølstærk.”

Karsten Moskjær Kofod, lead designer i Vokseværk

Forarbejdet var gjort – og Brølstærk havde gjort sig en del tanker omkring deres nye visuelle identitet.

  • Den skulle adskille dem fra mængden af deres konkurrenter (klart en god idé).
  • Den visuelle identitet måtte ikke være "kedelig og klassisk IT-tør" (amen!). 
  • Den karakteristiske gorilla skulle bibeholdes som en del af logoet, men den skulle fornyes og genfortolkes. 

Sæt i gang med den udfordring, hvor vi i øvrigt blev udvalgt foran en stor flok af dygtige bureauer.

Lækker gorilla fra en ny vinkel

Én ting er at skabe en visuel identitet til en kunde. Noget andet er at skabe en visuel identitet, hvor et elsket logo skal fortolkes og fornyes. Der er holdninger og ikke mindst rigtig mange følelser i spil, for vi er helt inde og pille ved firmaets visuelle DNA

Sammen med Brølstærk satte vi gang i en grundig proces, hvor Gitte og Thomas løbende blev involveret undervejs. Vi testede forskellige farver, typografier – hvor vildt skal det være? Og hvad med gorillaen? Hvilken retning skal vi tage den i? Hvilke detaljegrader er vigtige?
Med vores faglighed og erfaring kombineret med deres ønsker, ramte vi i fællesskab målet. Eller ja, gorillaen.

IMG 6292
Mathias og Karsten tester og vurderer forskellige designretninger og detaljer undervejs i designprocessen.
Og resultatet? Et moderne og levende udtryk der understøtter virksomhedens navn: Brølstærk. Friske farver og mange af dem! Det giver mulighed for at skrue op og ned for spræl og vildskab i designudtrykket, men også minimere det alt efter behov.
Gorilla Farvet Baggrund

Magnetismen blev et designgreb 

Virksomhedens medarbejdere er fordelt på forskellige lokationer – på deres hovedkontor og ude hos deres kunder. Men selvom medarbejderne fysisk sidder spredt, er de stadig én samlet enhed af forskellige kompetencer og én helhed af nysgerrige, videbegærlige mennesker.

Så spredt, men med stor tiltrækning. Helt magnetisk. Vi har derfor fundet inspiration i magnetismen og skabt kantede farveelementer, der kan stables og samles til én enhed, og som også kan eksplodere og spredes til forskellige mindre enheder.

Broelstaerk Magnetisme Gradienter

Hvad så med gorillaen?

Ja, den var sjov at arbejde med! Vi arbejdede ud fra Dieter Rams’ grund-design-regel “Less, but better”. Så ikke for meget lirum-larum, men enkelt og lækkert.

Vi synes, gorillaen skulle være abstrakt, men man skulle stadig tydeligt kunne afkode, at det var en gorilla. Derfor har vi haft særlig opmærksomhed på gorillaens ansigt. For man skulle bogstaveligt talt kunne forskel på hoved og øhhh… hale. Og faktisk er gorillaens ansigt og dens form netop med til at gøre den genkendelig og også adskille den fra dens artsfæller. Med så enkelt et design tæller hver streg og placeringen for at højne enkeltheden og udtrykket i designet.

Logo med gradient bg

Gorillaen fungerer også som et grafisk element, og grafiske elementer må for alt i verden ikke blive for tunge at se på. Gorillaer kan (surprise, surprise) blive ret tunge at se på, så derfor valgte vi at dele gorillaens krop i to dele for at skabe luft og give logoet lethed.

Resultatet er en lækker, abstrakt og frem for alt karakteristisk brølstærk gorilla.

Gorilla med statement
Sticker
Poster

Se designet in action på Brølstærks eget website.

Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.