Vi er på en mission! Til Mars? Close, but no cigar.

Ide
Ambition
Brugeren
Respons
Eksekvering

For os skal brugeren altid være i centrum. Ikke designawards og andet selvpromoverende gejl! Awards er en fin bonus. Men vi er sat i verden for at gøre en forskel for brugeren – og jeres målgruppe.

Forskellen sker først dér, hvor en løsning giver brugerene superkræfter og styrke til at udføre den handling, de er kommet for at udføre. Om det er at gennemføre et køb, tilmelde sig en event, at modtage en bog eller noget helt andet. Altid fokus på brugeren.

Med brugeren i centrum kan vi arbejde med en idé, sætte ambitionerne, eksekvere og få respons. Se dét er vores mission!

Grundlov

Stil bare krav til os. Det gør vi også selv! Det nemme er ikke dét, der driver os og får vores savl til at løbe. Det gør udfordringer, ambitioner og forpligtelse derimod. Derfor har vi en grundlov, som vi er forpligtet til at håndhæve i alle vores projekter.

Vores arbejds- og legeplads

Dét vi omgiver os med påvirker os. Derfor er det alfa og omega at omgive sig med rare, sjove og dygtige personligheder og spændende ting.

Vi kan ikke lade være med at kalde det en legeplads – udover en arbejdsplads altså. Det føles som leg, fordi vi elsker dét, vi arbejder med. Og går (lege)sygeligt meget op i det. Som børn, der leger i børnehaven, så leger vi på arbejdet og forbedrer menneskers interaktion med verden - et touch eller ét klik ad gangen. Lyder det corny? Ja, men sådan er det – deal with it :)

Vi har talentfulde og fantastiske venner

Man kan udrette mere og større ting, når man samarbejder med andre. Derfor har vi nogle dejligt talentfulde venner, der hjælper os med at løfte opgaver, hvor deres kompetencer er bedre end vores. Det er vi ikke blege for at indrømme.

SEO / Adwords

Det er en bedrift i sig selv, at få et website til at ligge i toppen af søgemaskiner. Derfor bruger vi vores venner i Kendskab. der har netop det, nå ja, kendskab der skal til, for at et site eller en webshop rammer toppen af browserkanten. Med andre ord: Vi bruger deres kendskab til at styrke dit.

Tekstforfatter

Indhold er uden tvivl den vigtigste faktor på et website. Så for at få indhold, der inviterer ind, skiller sig ud, og ikke mindst inspirerer, leger vi med Krestina Magdal. Krestina forstår sig på kunder, men i særdeleshed på brugere. Krestina har en legende tilgang til sproget, der sætter indre tanker og billeder i gang – noget som vi elsker, og derfor bruger.

Brugerinddragelse

Et brand skal turde spørge, og ikke mindst handle på de svar der måtte dukke op. Medskab stiller de relevante spørgsmål der skal til, for at brands kan flytte sig. Og de hjælper gerne med at handle på svarene. For Medskab er det vigtigt, at de skaber resultater sammen med deres kunder og ikke for dem.

Udvikling

Som de fleste andre, har vi kun 2 hænder (pr. mand) og 24 timer i døgnet. Derfor er det godt, at have lidt ekstra hænder at kunne trække på en gang i mellem. Og Heavyy er bare nogle knald-dygtige, gode folk, der forstår vores skæve horizonter, og tilgang til tingene. Og så er de bare nogle møg-rare ... det er win-win.

Fotograf

Et stykke med billede? Ja tak. Specielt, hvis det kommer fra den eminent rare Jesper Rais der ud over at være helt ualmindeligt rar, har han også en umiddelbar og kreativ tilgang til billeder. Jesper billeder er ikke bare afsindigt flotte ... de fortæller også historier. Vi er vilde med det, og ville ønske, vi kunne bruge ham til flere af vores projekter.

Videoproduktion

Billeder, der bevæger sig var en gang lidt som magi. Det er stadig magi, når man sætter GotFat til at lege med mediet. Lidt som os, har de en legende tilgang til arbejdet, og det skaber ofte anderledes og dragende resultater.

Fællesskab og frivillighed i fokus

At få en stor og spændende organisation med mange frivillige på en ny platform er en stor og spændende udfordring. Én som vi var mere end klar på at løfte. 

KFUM og KFUK havde behov for et stort ryk, som betød en meget grundig oprydning i deres indhold, en ny helt struktur og naturligvis et stærkt design på deres nye website. Et design med klare farver, legende former og tydeligt kommunikerende af alle organisationens aktiviteter og mærkesager.

Vi har været med hele vejen, og er stadig med og har et ongoing samarbejde med KFUM og KFUK.

Se løsningen

Delikatesser i den virkelige verden – og på skærmen

Lækre delikatesser fortjener en ditto delikat fremvisning. Som sagt, så gjort for det Aarhusianske gourmetbrand, GRAND fromage, der specialiserer sig i oste og charcuteri. Og fik vi nævnt dedikation? For denne virksomhed er indbegrebet af dedikation til faget, smagen og samspillet med anerkendte kokke, som de leverer udsøgte råvarer til.

Så det kræver noget af et website. Vi valgte, at sætte enkeltheden og detaljer i højsædet, så billederne virkelig kunne tale og suppleres af den gode fortælling om GRAND fromage.

Se løsningen

Fokus på vælgerne og mindre støj

Efterskolerne er under pres i disse år – uden at det skal lyde som en sætning fra et leksikon. Derfor er det helt essentielt, at tale direkte til målgruppen og vække deres begejstring. Et grundigt forarbejde viste, at det langt på vej er de potentielt kommende elever, der tager beslutningen. Så skal vi da tale til dem!

Den daværende ledelse på Tommerup Efterskole var klar til handling, og det resulterede i et nyt meget visuelt og enkelt site. Enkelt på den måde, at forsiderne (ja, der var flere) var strippet for al info, der ikke var relevant for den kommende elev. Men derimod køre på med linjerne, følelserne og stemningen. Det gav pote – for skolen kunne mærke en markant fremgang i besøg, antal tilmeldinger og stigende interesse for skolen.

Løsningen blev til i samarbejde med Carsten Herholdt.

Sitet er desværre ikke længere tilgængeligt

Nordisk ind til benet ... eller til koden

Man tager en meget dedikeret, på grænsen til nørdet (no offence), gruppe og graver frem til deres kerne, dét der definerer dem og giver stolthed! Cirka sådan er fortællingen med Copenhagen .Net Usergroup, som kom til os med et behov for en gennemgående designstil båret af et markant samlende logo.

Vikingen blev kernen i denne fortælling. Dansk. En fighter. Tæt sammenhold. På en mission. Og stolt! En meget stram stil kendetegner logoet sammen med en stærk typografi og visuel leg med ‘dotten’ i .Net.

Tydelige data i et legende køkken

Vi må gerne tegne på køkkenskufferne! Da HTH/Nobia fejrede 50 års jubilæum med en gigantisk fest for alle medarbejdere (det er alligevel en del), var det for ledelsen en oplagt mulighed for at give status, og pege fremad mod nye mål. Dét hjalp vi med at visualisere, så det også for øjnene fremstod indbydende og nærmest spiseligt. Apropos spiseligt, så blev vi i dén metafor, for køkkenet er ethvert hjems hjerte!

Data i sig selv kan være knastørt og kedeligt, men det kan både virke mere oplysende, sigende og indlevende, når det bliver sat i en velkendt kontekst. 

Det er kun én vej – opad!

Når man lever af, at give andre virksomheder kendskab, hvordan sikrer man så sit eget. Endda når Kendskab faktisk er ens navn? Det er en kriblende god udfordring! For kendskab kommer ikke fra den ene dag til den anden. Bare spørg Beatles. Det oparbejdes, modarbejdes og skal holdes til ilden for at nå et mål. Og næste mål. At skabe kendskab på eks. en webshop kræver vedholdenhed.

Derfor begyndte vi at arbejde med bjerg-metaforen til Kendskab. Man sætter et mål om at nå toppen. Måske på et mindre bjerg i starten. Når man er nået dertil er det mere overskueligt, at se toppen på næste bjerg og sådan starter rejsen mod toppen. For Kendskab har vi designet identiteten, med et enkelt logo som understreger resultaterne som en del af kendskabet, udviklet universet samt payoff.

En tilgang til guld, der giver god genlyd

Et løbende samarbejde bliver som et venskab – hvor vi også kan udfordre hinanden. Djurslands Efterskole er med på leg, udfordring og at tænke efterskole anderledes. Tag nu f.eks. stillingsannoncer, hvorfor skal de være konforme og kedelige, når vi kan italesætte behovet anderledes?

Vi har arbejdet med en saying der hedder “#dufårguldmedhjem” og “Der er guld for enden af regnbuen”. For lad os bare være ærlige; Danmarks næse skal de fleste bruge noget transporttid på at nå til. Men lad os istedet fokusere på, hvad der sker dér hvor regnbuen ender. Som bekendt er der guld for enden – guld til elever, guld til forældrene og guld til de passionerede medarbejdere på skolen.

Medskabelse i en lækker form

To seje og søde piger på en mission – en mission om at hjælpe brands med at nå deres brugere, skabe kontakt, knytte sammen, og give værdi. Til begge. Det kan lyde fluffy, og af samme grund havde Medskab behov for en stærk identitet, som samtidig kunne konkretisere nogle af de emner, som de arbejder med i processerne.

Identitet blev meget grafisk, farverig og enkel i sin streg. De markant ikoner benyttes aktivt i deres workshops – og vi elsker, at de to det klassiske stempel til sig. Hvert visitkort fra dem får i øvrigt stemplet.

High 5 you rock!

Umbraco har et meget stærkt community, hvor high fives næsten uddeles før man spørger om dit navn. Dén smittende teamånd og begejstring valgte vi at tage udgangspunkt i, da vi designede identiteten til Umbraco DK Festival. Vi ville fokusere på energien, det samlende og dét man får ud af en dag på festivalen. Samtidig ville vi gerne gøre op med forestillingen om, at udviklere er bange for farver og ikke tiltrækkes af design. For de gør de ...

Designet ruller nu på andet år med en farvetilpasning, så vi markerer at det er en ny udgave af festivalen. Det er stærkt at se identiteten udvikle sig og bide sig fast.

Heartbeats får fødder til at vippe

Heartbeats er startet af tidligere P3-vært og DJ Le Gammeltoft. Det er meget andet end en internetradio, det er snarere et univers af debat, indlæg, dj-sets kategoriseret under beats og talks. Efter en Kickstarter-kampagne til at udvikle Heartbeats til næste niveau, var fokus på en ny app. En app der kunne samle de forskellige tilbud til brugerne og lytterne i et lækkert univers Heartbeats værdig.

Vi var inviteret med fra starten af projektet til at kategorisere indholdet, tænke med i strukturen og lægge en designretning, som spillede sammen med den eksisterende stil fra Heartbeats. Og anmeldelserne på App Store taler sit eget sprog, bl.a. "Endelig en app, der er enkel, stilfuld og med præcis de funktioner, der skal til for at vælge mellem alle de muligheder, Le har lagt op. Fed app, fed musik!!".

Hent i App Store

Detroit vågner stiller og roligt – med en app

Detroit er ikke just hvad det har været – men så er det noget andet. Det er på vej… Derfor eksisterer denne app, som viser de særlige upcoming spots i Detroit. Vi har været med fra starten af projektet og givet sparring til struktur og lagt den overordnede designstil.

Det er skandinavisk enkelt og med fokus på de enkelte spots.

Konceptet med denne app påtænkes, at udbredes til flere amerikanske storbyer. We're just getting started!

Hent i App Store

Let flyveoplevelsen smidigt med en app

Når man rejser har man nok at gøre med at holde styr på håndbagagen, børnene, tjekke vejrudsigten hvert 5. minut og holde øjne med hvornår gaten åbner. Men vent … den sidste del (og meget mere) er gjort lettere for dig som rejsende fra Billund Airport.

I samarbejde med Impact, der havde projektet for Billund Airport, designede vi en app som tager den rejsende i hånden før, under og efter rejsen. Du kan bl.a. følge dit fly, få updates om ændringer og ligeledes holde dig opdateret på hvad der er af tilbud i Billund Airport, mens du venter.

Hent i App Store

Oplev koncerten igen. Eller igen og igen.

Du kender det. Der er koncerter, som man ikke vil hjem fra. Eller som kalder på en genoplevelse. Sådan var koncerten som Nephew holdt på Northside Festival. Udover Nephew var der også 32 kameraer på scenen, som udødeliggjorde nærmest alle vinkler af koncerten – fra fokus på keyboard til dem der synger med blandt publikum.

Vi var med i projektet for at designe oplevelsen og interaktionen for brugeren i iPad-app'en – i tråd med Nephews aktuelle designlinie og samtidig med fokus på, at her reel er et leisure-tool. Her er brugeren sin egen instruktør og kan vælge hvilke vinkler man vil opleve samtidig.

Lanceringen fik stor opmærksomhed i medierne bl.a. hos DR og Gaffa. En variant af konceptet til Kashmir blev også lanceret.

Appen er desværre ikke længere tilgængelig på App Store

Luk

Grundlov

Vi stræber efter konstant at overraske og udfordre. Det gør vi gennem en skæv og nyskabende tilgang til design, hvor vi sætter brugeren i centrum. Fra brainstorm til implementering - så løsningen understøtter behovet og tilfører værdi