Handlingen sker med et klart formål – og målgruppe

Formål
Ide
Målgruppe
Eksekvering
Handling

Alle projekter har et formål. Hvis de ikke har, er de selvsagt stendøde. Vi gør en dyd ud af finde frem til dette formål sammen med dig, se målgruppen, skabe ideen og føre den ud i livet, så det vækker til handling og får din virksomhed eller ydelse ud over rampen.

For os i Vokseværk er målgruppen altid i centrum. Det er dem vi skal ramme og der hvor handlingen (og magien) opstår. Det gælder både i idéfasen, i designet og hvordan det modtages, når det lanceres.

Grundlov

Stil bare krav til os. Det gør vi også selv! Det nemme er ikke dét, der driver os og får vores savl til at løbe. Det gør udfordringer, ambitioner og forpligtelse derimod. Derfor har vi en grundlov, som vi er forpligtet til at håndhæve i alle vores projekter.

Arbejde og leg hånd i hånd

Dét vi omgiver os med påvirker os. Derfor er det alfa og omega at omgive sig med rare, passionerede og dygtige mennesker. Og spændende ting.

Vokseværk er både en arbejdsplads og en legeplads. For vi er dybt fokuserede, så kan det føles som leg – simplethen fordi vi elsker dét, vi arbejder med og går (lege)sygeligt meget op i alle faser af det, fra idé til eksekvering. Vi ønsker at forbedre menneskers interaktioner, skabe givende resultater og give en stærk oplevelse undervejs.

Vi har talentfulde og dedikerede venner

Man kan udrette mere og større ting, når man samarbejder med andre. Derfor har vi talentfulde venner, som vi kan knytte på relevante projekter, hvor deres kompetencer er stærke og supplerer vores. Det er vi ikke blege for at sige.

SEO / Adwords

Det er en bedrift i sig selv, at få et website til at ligge i toppen af søgemaskiner. Derfor bruger vi vores venner i Kendskab. der har netop det, nå ja, kendskab der skal til, for at et site eller en webshop rammer toppen af browserkanten. Med andre ord: Vi bruger deres kendskab til at styrke dit.

Tekstforfatter

Tone of voice skal defineres ift. målgruppen – og teksten skal ramme melodien, så det vækker følelser og ønsket handling. Det forstår Pernille, og derfor arbejder vi tæt sammen med hende. Hvad hun også forstår er at skabe en levende formidling med en skarp vinkling af sproget, så tekst og design går hånd i hånd.

Brugerinddragelse

Et brand skal turde spørge, og ikke mindst handle på de svar der måtte dukke op. Medskab stiller de relevante spørgsmål der skal til, for at brands kan flytte sig. Og de hjælper gerne med at handle på svarene. For Medskab er det vigtigt, at de skaber resultater sammen med deres kunder og ikke for dem.

Udvikling

Som de fleste andre, har vi kun 2 hænder (pr. mand) og 24 timer i døgnet. Derfor er det godt, at have lidt ekstra hænder at kunne trække på en gang i mellem. Og gutterne hos Knöw er både møg-dygtige, og samtidig vildt godt selskab ... so what's not to like!

Fotograf

Et stykke med billede? Ja tak. Specielt, hvis det kommer fra den eminent rare Jesper Rais der ud over at være helt ualmindeligt rar, har han også en umiddelbar og kreativ tilgang til billeder. Jesper billeder er ikke bare afsindigt flotte ... de fortæller også historier. Vi er vilde med det, og ville ønske, vi kunne bruge ham til flere af vores projekter.

Videoproduktion

Billeder, der bevæger sig var en gang lidt som magi. Det er stadig magi, når man sætter Anders Wejse til at lege med mediet, med eller uden dronen. Lidt som os, har han en legende tilgang til arbejdet, og det skaber ofte anderledes og dragende resultater.

Website der fremkalder følelser og hverdagsweekend

Et åndehul i hverdagen? Ja tak. Det er essensen i Bassin 7, som er en ny del af Aarhus Ø med havnebad, lækre boder, et teater, storslået arkitektur og imponerende udsigt.

Dén forskellighed skulle rummes og til dét har vi designet en visuel identitet, der mundede ud i et samlende website for hele Bassin 7. På websitet kan man del få del i den særlige stemning på Bassin 7 (som naturligvis bedst opleves i virkeligheden), se aktiviteter, læse om de enkelte boder og tilbud. Og naturligvis historien, som er ganske vild – fra industrihavn til hverdagsweekend.

Event-site til Danmarks nye jagt-, fiskeri- og outdoormesse

Brahetrolleborg Game Fair er en ny stor og ambitiøs outdoormesse på Fyn for hele friluftsverdenen og for hele familien. Dens første udgave i 2019 tiltrak 17.000 mennesker og tilbagemeldingerne har været overodentlig positive.

Vi var med fra starten til at designe og udvikle websitet til eventet i forlængelse af den eksisterende designlinie samt løbende supportere undervejs. Et stærkt Umbraco-site, der skulle mestre at favne alle events, informationer, kalender og give et stærkt overblik til outdoormessen.

Lækkert oplysningssite i Politiets tjeneste

Bøvl er sådan et fint jysk ord. Hæleri derimod er rigtig ufint! At handle brugt skal være aldeles ubøvlet og enkelt. I uvidenhed kan man dog ende med varme varer, så det kræver god og omfattende oplysning.

Derfor ville Syd- og Sønderjyllands Politi sætte ekstra fokus på dette og give gode råd igennem kampagnen "Stop e-hæleri", hvor vi har designet logo og websitet samt udviklet en stærk Umbraco-backend, så det er enkelt for redaktørerne at opdatere websitet.

Website indbyder til fællesskab og frivillighed

At få en stor og spændende organisation med mange frivillige på en ny platform er en stor og spændende udfordring. Én som vi var mere end klar på at løfte. 

KFUM og KFUK havde behov for et stort ryk, som betød en meget grundig oprydning i deres indhold, en ny helt struktur og naturligvis et stærkt design på deres nye website. Et design med klare farver, legende former og tydeligt kommunikerende af alle organisationens aktiviteter og mærkesager.

Vi har været med hele vejen, og er stadig med og har et ongoing samarbejde med KFUM og KFUK.

Se løsningen

Når information, følelser og handling går hånd i hånd

Et nyt boligområder skyder op i Aarhus – og til at formidle fortællingen, mulighederne og give indgang til salget, har vi designet og udviklet et stærkt website til Æggepakkeriet. Her skal fortællingen formidles og information skal deles ift. hvem ens potentielle naboer bliver, hvor langt bliver der til banegården og hvordan bliver klinkerne på badeværelset?

Websitet for Æggepakkeriet formidler alle disse ting, og bygger bro imellem det fysiske salgsprospekt (som vi i øvrigt også har designet), det konkrete bygger og dialogen med ejendomsmæglerne. 

Et dragende website til markant kontorbyggeri på Aarhus Ø

Vi kan lige så godt sige det med det samme; Pakhusene er ikke et kontormiljø, som andre. Det er et erhvervsprojekt med fællesskab, ambitioner og aktive rammer i fokus. Og tilsat en helt særlig stemning. Med et nyt lækkert salgsprospekt dugfriskt fra trykken, så skulle Pakhusene også have et nyt website. 

Sitets primære formål at lede til netop handlingen – at søge konkret fakta og information, og, ikke mindst, tage kontakt for rundvisning m.v. Men derfor behøver et website ikke være kedeligt. Pakhusene viser det tydeligt, hvor hver del af websitet er levende, indbydende med varierende opbygning og faktuel grundigt.

Tydelige data i et legende køkken

Vi må gerne tegne på køkkenskufferne! Da HTH/Nobia fejrede 50 års jubilæum med en gigantisk fest for alle medarbejdere (det er alligevel en del), var det for ledelsen en oplagt mulighed for at give status, og pege fremad mod nye mål. Dét hjalp vi med at visualisere, så det også for øjnene fremstod indbydende og nærmest spiseligt. Apropos spiseligt, så blev vi i dén metafor, for køkkenet er ethvert hjems hjerte!

Data i sig selv kan være knastørt og kedeligt, men det kan både virke mere oplysende, sigende og indlevende, når det bliver sat i en velkendt kontekst. 

Teknisk konference klædt organisk og ikke-teknisk på

Det ligger i navnet. Intelligent Cloud Conference – det emmer af teknik, og et kig på målgruppen siger det samme. Sammen med holdet bag konference, har vi designet en visuel identitet og kommunikation, der dels taler til målgruppen og formår at vise det tekniske alt for uteknisk, men naturligvis med klare referencer til temaet. Det er trods alt målgruppen, vi skal engagere.

En sammenhængende fortælling giver effekt

Et løbende samarbejde bliver som et venskab – hvor vi også kan udfordre hinanden. Djurslands Efterskole er med på leg, udfordring og at tænke efterskole anderledes. 

Vi har arbejdet med en saying der hedder #dufårguldmedhjem og “Hver dag tæller”. For især når man er på efterskole, er hvert minut, oplevelse, ny ven eller veninde max vigtig. Det skal nydes, opleves og tages ind så længe det varer.

Skolen har fået en hel nye visuel identitet, hvor det tidligere logo er blevet visuelt opdateret, men så det med opdateringen stadig trækker på kendetegn. Derudover har designet få kant, leg, fortælling og en stærk farvepalette.

Genoplev naturen med en app i lommen

Det danske vejr rimer ikke altid på sol. Lad os bare sige det som det er. Men det kan altid kalde på en tur ud i naturen. En gåtur. Eller skal vi sige en fodtur? Det er nemlig navnet på en app, som guider dig i den smukke natur i Silkeborg Kommune.

Vi har givet appen navn, designet identiteten, givet sparring på flowet i appen og designet selve appen. Udviklingen har vi ikke håndteret. Projektet er blevet realiseret i samarbejde med Attityde og Silkeborg Kommune.

 

Let flyveoplevelsen smidigt med en app

Når man rejser har man nok at gøre med at holde styr på håndbagagen, børnene, tjekke vejrudsigten hvert 5. minut og holde øjne med hvornår gaten åbner. Men vent … den sidste del (og meget mere) er gjort lettere for dig som rejsende fra Billund Airport.

I samarbejde med Impact, der havde projektet for Billund Airport, designede vi en app som tager den rejsende i hånden før, under og efter rejsen. Du kan bl.a. følge dit fly, få updates om ændringer og ligeledes holde dig opdateret på hvad der er af tilbud i Billund Airport, mens du venter.

Hent i App Store

Jægerens bedste ven

Er du jæger? Så kender du det med, at du efter lidt tid, ikke helt kan huske hvad du skød, hvor du skød det og hvornår. 
Der kommer Jäger ind i billedet. En lille fiks jagt-ven du altid har med dig, der hjælper dig med at logge hvad du skyder, hvor du skyder det og hvornår.

Per Rytter kom til os med en spæd idé han havde fået. Han havde undersøgt et marked, men manglede nogle folk, der kunne tage en idé og puste liv i den.
Vi hoppede med på ideen, og sammen med et lille gruppe af stærke udviklere, satte vi skub i Jäger.

Konceptet er simpelt: Log hvad du skyder – tid, sted, vejr etc. klarer Jäger for dig. Og har du lyst til at lægge billeder og endnu flere informationer ind om dit bytte, har vi også tænkt på det.
Og bare vent, vi er slet ikke færdige. Vi har et godt roadmap for, hvor Jäger skal hen fremover.

Hent i AppStore

Hent i Google PlayStore

Nordisk stolthed og stil helt ind til benet

Man tager en meget dedikeret, på grænsen til nørdet (no offence), gruppe og graver frem til deres kerne, dét der definerer dem og giver stolthed! Cirka sådan er fortællingen med Copenhagen .Net Usergroup, som kom til os med et behov for en gennemgående designstil båret af et markant samlende logo.

Vikingen blev kernen i denne fortælling. Dansk. En fighter. Tæt sammenhold. På en mission. Og stolt! En meget stram stil kendetegner logoet sammen med en stærk typografi og visuel leg med ‘dotten’ i .Net.

Stærk visuel identiet med værdier i fokus

En del af virkeligheden ... og virkelighedens valg. Det går for alvor op for én, når man er teenager og årene hvor ens valg kan føles store og er med til at forme personen.

Løgumkloster Efterskole er helt klar på det – og taler direkte ind i det med deres nye visuelle identitet, som vi har stået bag. Virkeligheden er omdrejningspunktet, for det handler om at opleve virkeligheden i nuet på efterskolen og forberede sig på at tage del i virkeligheden og tage valget om ens egen virkelighed. 

Så velkommen til virkeligheden. Den er helt særlig på Løgumkloster Efterskole.

Bæredygtigt byggeri i stramt outfit

Lad det være sagt med det samme: Flæks er ikke en kødgrossist. De er derimod en fremadstormende virksomhed, der tegner og udvikler boligprojekter med fokus på bæredygtighed og fællesskab. Kort sagt: hjem med mening.

Derfor skulle deres nye visuelle identitet have et stærkt fokus på mening, det nære, kontakten med mennesker. Resultatet er blevet et stramt og indbydende outfit, som med nogle stærke elementer, der adskiller sig visuelt fra lignende i branchen. På en god måde. For her er hjertevarme, passion og gejst for 200%.

Nordisk stramhed til familieejet investeringsselskab

Med solide værdier som grundlag og et familieejerskab, har Profound Partners en stærk position i markedet. Det kalder på en mindst lige så stærk visuel identiet med rødder i den nordiske designtradition.

Vi, og de, ville væk fra floskler og det forventede, når man snakkede investeringsselskaber. Derfor drejede vi bevidst vi en stor bue uden om blå. Farverne derimod indgyder en frisk tilgang, frodighed og vækst.

Profound Partners tør og vil. Vi hepper og har givet med- og modspil.

Det er kun én vej – opad!

Når man lever af, at give andre virksomheder kendskab, hvordan sikrer man så sit eget. Endda når Kendskab faktisk er ens navn? Det er en kriblende god udfordring! For kendskab kommer ikke fra den ene dag til den anden. Bare spørg Beatles. Det oparbejdes, modarbejdes og skal holdes til ilden for at nå et mål. Og næste mål. At skabe kendskab på eks. en webshop kræver vedholdenhed.

Derfor begyndte vi at arbejde med bjerg-metaforen til Kendskab. Man sætter et mål om at nå toppen. Måske på et mindre bjerg i starten. Når man er nået dertil er det mere overskueligt, at se toppen på næste bjerg og sådan starter rejsen mod toppen. For Kendskab har vi designet identiteten, med et enkelt logo som understreger resultaterne som en del af kendskabet, udviklet universet samt payoff.

Banebrydende service får nyt navn og ny visuel identitet

Capturi er en alt-i-en-software, der hjælper professionelle teams med at få mest muligt ud af møder og opretholde den viden, der kommer frem i mødelokalet. Under hele mødet kan dit team samarbejde i realtid – tildele todo's, notere beslutninger og lave personlige notater. Dette synkroniseres med dit foretrukne projektstyringsværktøj og distribueres automatisk til alle deltagere.

Lige så smart som det er, lige så lækkert skal det kommunikeres. Det har vi hjulpet Capturi med – fra sparring på navn, over logodesign til den visuelle identitet i markedsføringsmaterialer til apps.

Luk

Grundlov

Vi stræber efter konstant at overraske og udfordre. Det gør vi gennem en skæv og nyskabende tilgang til design, hvor vi sætter brugeren i centrum. Fra brainstorm til implementering - så løsningen understøtter behovet og tilfører værdi