Logo
Et godt logo skal favne og udtrykke din virksomhed – og ikke bare være pænt. Bevares, det er rigtig godt hvis det er pænt. Men det alene er ikke nok. Det ved vi hos Vokseværk.
Et godt logo skal favne og udtrykke din virksomhed – og ikke bare være pænt. Bevares, det er rigtig godt hvis det er pænt. Men det alene er ikke nok. Det ved vi hos Vokseværk.
Den visuelle identitet taler for din virksomhed. Men hvad siger den? Det er selvsagt ikke ligegyldigt hvad den fortæller. Pænhed er ikke nok – vi skal længere ind, ned og ud, for at din virksomheds nye visuelle identitet bliver stærk. Og i Vokseværk elsker vi denne proces. For dig, og med dig.
Lad os først starte med det lille ord 'godt'. For hvad kendetegner et godt logo? Et logo skal ikke være flygtigt, følge tidens tendenser og kun være moderne i år. Hver år har Paris en ny modeuge og hvert år er der nye tendenser indenfor design og kommunikation. Men det er vigtigt at din virksomheds logo er langtidsholdbart og ikke rider på en aktuel trend-bølge.
Et logo er vigtigt for at sætte scenen for din virksomhed. Hvordan ses den i markedet op mod konkurrenter, rammer det jeres virksomheds kernefortælling og taler det ind i jeres målgruppe – eller flyver det hen over dem?
Ja phew, det var mange spørgsmål. Men det er essensen. Det er vigtigt! For det er netop dét et godt logo skal; det skal sætte scenen så modtager kan afkode det, det skal tydeligt kommunikere din virksomhed og det skal differentiere sig tilpas i markedet.
Et logo står sjældent alene, og ofte designer vi det i sammenhæng med en visuel identitet for din virksomhed. En visuel identitet er hvor vi arbejder med hele det visuelle udtryk i farver, former, skrifter, billedstil og øvrige designgreb. Kort sagt: hele virksomhedens visuelle udtryk
Lad os sige det med det samme; det er ikke nok det “bare” er pænt. For et logo taler på vegne af din virksomhed og derfor er det, naturligvis, vigtigt hvad det fortæller. På en linje fra ‘frisk’ til ‘fresh’ skal vi finde frem til hvor det ligger ift. den nuværende – og måske – nye målgruppe.
I Vokseværk trækker vi på en stor erfaring med at se markedet, se målgruppen og arbejde strategisk med jeres visuelle identitet. En visuel identitet kan både være en helt nyfortolkning eller en opstramning af jeres eksisterende, med nye greb og visuelle virkemidler i respekt for din virksomheds historie og brand.
Summa summarum; målet er, at din virksomhed står stærkt funderet i sync med visionen, styrket blandet konkurrenter og tydelig overfor målgruppen. Så de ser din virksomhed og husker den ægte fortælling den visuelle identitet og jeres branding fortæller.
Psst … men du må gerne ønske flere ting.
Ejendomsinvestering A/S har fået en klar tone of voice og et indbydende grafisk udtryk, der indgyder ro, stabilitet og en friskhed i et ... nåja ... konservativt marked.
Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.