Wise Home: Når din bolig kan snakke

Wisehome Grafik 2 Wide
Kunde
Wise Home
Tema
Rådgivningsvirksomhed
År
2021
Services
Logo-design Visuel identitet Tone of voice Sparring Grafisk design

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
90%
Fresh

Wise Home giver boliger muligheden for at snakke – for på en intelligent måde at optimere forbruget og bl.a. derved gøre verden mere grøn. Det kræver sit – også af kommunikationen og det visuelle udtryk. Derfor rakte Wise Home ud til os for at en ny visuel identitet, klarhed i hvordan de "lyder" og udrulning af annoncekampagne. Klogt, lækkert og kækt.

Wise Home får boliger til at fortælle udlejeren alt dét, enhver udlejer (med respekt for sig selv) drømmer om at vide om en bolig.

  • Hvad er boligens forbrug? (Vi kalder det intelligente forbrugsregnskaber). 
  • Er der vand i kælderen? (Det fortæller oversvømmelsesalarmen) 
  • Hvordan kommer håndværkeren ind, når du ikke er hjemme? (Det klarer den smarte dørtelefon).

Ja, det er bare lidt af, hvad Wise Home kan. "Men hvor kommer Vokseværk ind i billedet" tænker du sikkert. Én ting er, at Wise Home kan få din bolig til at snakke – men hvordan snakker Wise Home selv? Og hvordan ser de ud? 

Wisehome Poster Mockup

Udseende er ikke alt – men meget!

Vi lagde en konkret plan for, hvordan Wise Home kom til at se endnu bedre ud. Og så lavede vi en gennemtænkt strategi for, hvordan Wise Home skulle snakke til deres målgruppe. Hvorfor? For at de kunne nå deres mål om at skille sig markant ud i en ret så (lad os nu bare være ærlige) konservativ branche.

Helt konkret ønskede Wise Home en ny visuel identitet, der samtidig gjorde op med “plejer”-tankegangen. Samtidig skulle identiteten få Wise Home til at fremstå som de agile og friske holdspillere, de er. 

Wisehome Farvepalette
Wise Home er orange. Længere er den ikke. Bum. Men Wise Home er dog også mere. Men det er let, luftigt, lyst, indbydende og organisk. Og det organiske, bæredygtige og menneskelige touch får vi med ved de øvrige farver.
Wisehome Grafik 3
Wisehome Grafik 4
Wisehome Grafik 5
Wisehome Grafik 6

Fra start-up look til moderne virksomhed

Den visuelle identitet er bygget op af flere forskellige dele. Vi valgte fra start af at fokusere på en mindre opdatering af det eksisterende logo, designe ikoner i en lækker stil til Wise Homes forskellige tools og definere en ny tone of voice. En tone of voice, der er markant mere frisk end gennemsnittet i branchen.

Farverne tog udgangspunkt i den eksisterende identitet, hvor den orange var den bærende farve. Den ville vi gerne kalde mere frem og koble med den bæredygtige agenda. Derfor er grønne farver kommet helt frem i en energisk kombi med den orange. Kombinationen får Wise Home til at skille sig markant ud fra den blå-blå-blå, som er ganske udbredt i branchen.

Sammenhaeng@2X

Det, man siger, er man selv

For at få succes med den nye visuelle identitet og tone of voice, skabte vi også et nyt tekstunivers, som havde en helt særlig direkte og frisk tone. Den skulle netop være med til at slå “plejer” ihjel og få Wise Home længere frem i bussen som branchens småfrække dreng i klassen.


Og frem i bussen kommer man bl.a. i målgruppes bevidsthed med en annoncekampagne. Vi skabte derfor et helt nyt og gnaske frisk annoncekoncept til Wise Home. Friskt, kækt og hvor emnerne kobles med visuelle blikfang.

Wisehome Brochure Annonce Mockup (1)
Vi har, i tæt samarbejde med Wise Home, designet en række annoncer til et fagmagasin. Her kommer den nye visuelle identitet og tone of voice helt konkret i spil – og giver et kækt og kærligt spark til branchen.
Wisehome Grafik 1
Wisehome Grafik 2
Wh Annoncer Mockup Overblik

Sammenhæng så det batter og får effekt!

For at en visuel identiet og tone of voice skal give effekt, så skal det implementeres bredt og skabe den berømte røde tråd, i al virksomhedens kommunikation og branding. Og gæt hvad den gør ved Wise Home? Yes, hænger sammen.

Som en del af opgaven har vi designet nye illustrationer, der understøtter fortællingen om Wise Home og konkretiserer deres ydelser på en både figurativ og lækker måde. Samtidig sætter andre ikoner fokus på værdierne. Og for at sætte prikken over i’et, har vi designet skabeloner til Wise Homes præsentationer, så den visuelle identitet også bæres ud i hverdagens virkelige virkelighed. Se dét kaldes sammenhæng!

Wisehome Tshirt Mockup

Wise Home har fået en visuel identitet med en kæk tone of voice og et skarpt to-the-point tekstunivers og, ikke mindst, et indbydende design med lækre detaljer, der kan løfte Wise Home videre mod førerpositionen i branchen. Sådan!

Karsten
Partner og vanebrydende lead designer
Karsten 2020 Overlay

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Karsten for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.