Navn og visuel identitet til Danmarks største rådgivningsvirksomhed

Velas Stjerne Aubergine@2X
Kunde
Velas
Tema
Rådgivningsvirksomhed
År
2020
Workshop
Medskab

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
40%
Fresh

Når to af Danmarks største rådgivningsvirksomheder fusionerer til Danmarks absolut største rådgivningsvirksomhed, så skal der skabes et nyt fælles navn og brand. Sammenlægning af LMO og Centrovice er ingen undtagelse. Navnet skal ikke bare være en samling tilfældige bogstaver, men et navn med en relevant fortælling, dybde og, naturligvis, være til at huske.

Sikke en combo! Det var ikke desto mindre vores brief og egen tilgang til opgaven, da vi i Vokseværk blev spurgt til at give Danmarks største rådgivningsvirksomhed nyt navn og logo.

Valg Tragt@2X

Research. Research. Research. Sæææt igang!

Og dét gjorde vi – i tæt samspil med vores stærk samarbejdspartner Medskab, afholdt vi bl.a. en intern workshop for en række medarbejdere fra de to fusionerede virksomhed. Formålet? At få input, tanker og ideer til mennesker i marken og få fingeren på pulsen i de to virksomheder. Se dét gav værdifuldt input til både navne- og designprocessen.

IMG 7819
IMG 7809
Post-It's, opgaver, udfordringer og moodboards. En nøje gennemtænkt og stærkt eksekveret workshop giver værdifuldt input.
941D3C0E 4C3A 44F4 9345 1B3E5E59B86B 2

1-2-3 nyt navn. Så nemt?

Niks, så let går det ikke. Det er en omfattende (og drønspænende) proces at udvikle et nyt navn. Undervejs mod navnet Velas har vi været omkring en lang stribe navn – gode, skæve, underlige og virkelig stærke kandidater. I tæt samspil med ledelsen og bestyrelsen blev feltet af navne snævret ind og Velas til sidst valgt.

Fordi det er enkelt, kort, til at huske og, nok så vigtigt: det har en stærk fortælling. Et navn skal nemlig ikke bare være fancy og være en sammensætning af bogstaver, næææh. Der skal væres en fortælling og dybde i det.

Velas Notesbog Mockup

Navn med dybde. Og højde.

Velas er som sagt navnet på den nye store spiller blandt rådgivningsvirksomheder i Danmark. Navnet, som både refererer til en del af stjernebilledet og i sin betydning samtidig har fremdrift i sig. 

Det betyder nemlig både sej, der viser fremdrift, betyder lys og er et stjernebillede. Et stærkt billedet på at Velas er ledestjerne i branchen, sætter retningen internt og eksternt og har en bred vifte af synlige kompetencer.

Velas Stjerne Aubergine@2X
Velas Mulepose Mockup Wide
Velas Logo På Vindue
Det særligt gode ved navnet Velas såvel som logoet er, at det er langtidsholdbart og ikke løber tør for fortælling og tolkninger. Det er og bliver en stor styrke i brandingen af Danmarks største rådgivningsvirksomhed, Velas.

Designdetaljer og lærke greb

Som navn så logo – med stjerne, naturligvis. Derfor er stjernen en markant del af logoet for Velas, og smelter sammen med typografien i samme bløde formsprog, og dermed skaber en stærk helhed.

Farvemæssigt arbejder vi med varme røde farver, som indgyder en hjertevarme og passion, som støtter godt op om Velas’ formål og vision. Varmen koblet sammen med skandinaviske klare farver sætter en stor streg under Velas’ tilhørssted.

”Det giver rigtig god mening for os, fordi ledestjerner viser retning. På samme måde er vi med til at vise retningen for vores kunder og dermed også vores egen virksomhed. Ledestjerner bruges på både den korte bane såvel som den lange – og vi skal kunne favne begge dele. Derfor passer navnet godt på vores virksomhed.”

Jan Winther, adm. direktør i velas
Stjernen er en integreret del af logoet og får en stærk betydning for Velas.
Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.