Sådan genopfriskes et logo – og tilføres ny sammenhængende energi

Domis Header Pic@2X
Kunde
Domis
Tema
Boligudvikling
År
2020
Services
Visuel identitet Webdesign Frontend-udvikling Umbraco Grafisk design

Besøg Domis-websitet

Domis er et Aarhus-baseret boligudviklingsselskab, der beskæftiger sig med udvikling, investering og drift af især boligejendomme i det centrale Aarhus. De stod med en vaskeægte todelt udfordring i både at ville beholde deres eksisterede logo og samtidig ønske fornyelse i deres visuelle udtryk. Så, de spurgte os – hvad kan vi gøre?

Skraastreger Frit@2X

Vi satte igang! Sammen fik vi fastlagt hvor de hellige køer stod, og hvor vi måtte justere og optimere – og hvilke køer der måtte væltes. Formålet for hele processen var på sigt en nyt website, men samtidig skulle deres visuelle udtryk for Domis have et gevaldigt løft, så englene rømmede sig og sang endnu klarere.

Next step! Som en helt essentiel del af processen, tog vi fat i grundstenen: logoet og arbejdede ud derfra. Hvad skulle bevares og hvor kunne vi optimere? Ikke kun for et syns skyld, men for at sikre en rød tråd og klare kendetegn uanset hvor man vil møde Domis.

Den skrå streg fra det oprindelige logo blev et ankerpunkt igennem hele designet. Med respekt for det eksisterende logo, har vi med enkle greb skabt mere sammenhæng i det visuelle formsprog i logoet, så det fremstår mere som et sammenhængende logo. Og jo, det kan være svært at se hurtigt med det blotte øje.

Domis Logo Oprindeligt@2X
Domis Logo Revideret@2X
Domis Logo Revideret Eksempel@2X
Se gooodt efter. Kan du se ændringen? Vi har givet mere luft til skråstregen, gjort den mere markant og skabt bedre samspil med i'et og de øvrige bogstaver.
Domis Farver@2X
Den nye farvepalette til Domis er på én gang frisk og levende samt enkelt og tillidsvækkende. De giver et let og levende indtryk af en dynamisk virksomhed.
Design – lige på posen! Når et design kommer til live på virkelige produkter, så kan man for alvor se muligheder og udtrykket.
Domis Mulepose

Skråstreger, skråstreger, skråstreger. Ja, vi snakker meget skråstreger. Det er nemlig en helt essentiel del af hele identiteten. De gode skråstreger tager sit udgangspunkt i logoet, så derfor var det oplagt at tage formsproget videre til en supergrafik – en grafik, som kan bruges i forlængelse af designretningen. Som et krydderi, for at hoppe i køkkensproget.

Stregernes forskellige tykkelse er langt fra en tilfældighed. Det er derimod en reference til forskelligheden af projekterne, deres størrelse, impact og omfang. Lange, korte, enkle og omfattende.

Domis Logo Revideret Supergrafik@2X
De kære skråstreger fra logo og supergrafik, danner også grundlag for beskæringen af udvalgte billeder.
Domis Ramme@2X
Domis Billedramme@2X

Supergrafikken benyttes igennem alle elementer, som et klart callback til logoet. Det er ikke bare en fjern idé om et fedt grafisk element. Nej, det bunder helt og reelt i fortællingen om Domis – fra deres logo. Ja, faktisk tilbage fra deres allerførste logo.

websitet er det naturligvis også et gennemgående element og ligeså på brevlinien. Fordelen er at det kan varieres i udsnit, størrelse og farver og dermed skabe et på én gang forskelligt og sammenhængende udtryk. Uden at det bliver kvalmende for oplevelsen, naturligvis. Alt med måde.

Domis Skraastreg 1@2X
Domis Skraastreg 4@2X
Domis Skraastreg 3@2X
Domis Skraastreg 2@2X
Valg Tragt@2X

Det er meget fint. Men hvad er udbyttet af indsatsen?

Domis har fået en visuel identitet, som giver mulighed for at bruge på kryds og tværs i forskellige indsatser i markedsføringen, samtidig med at der skabes en lækker ensartethed. For Domis skal være Domis – uanset hvor øjnene falder herligt over dem.

Så fra at gå fra "kun" at have et logo, så er der nu flere værktøjer i den store visuelle værktøjskasse. Til at tydeliggøre, markere og markedsføre Domis.

Ud over de stepper....

Så hvordan er det brugt? Har vi vækket din nysgerrighed, så tag et kig på websitet for Domis herunder.

Karsten
Partner og vanebrydende lead designer
Vokseværk00688 Kopier

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Karsten for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.