Opdatering af logo med genkendelighed og lækkerhed i højsædet
- Kunde
- Mobilize
- Tema
- Konsulentvirksomhed
- År
- 2020
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
Mobilize forstår også behovet for at stå klart i deres design og udtryk for at være tydelig i deres egen strategi og kommunikere deres kunnen, viden og knowhow.
Det nu tidligere logo har fulgt Mobilize i mange år og en opdatering var nødvendig. Og så ringede telefonen hos os. Hurtigt stod det klart, at genkendeligheden var et naturligt og vigtigt parameter. For at sikre, ja, at Mobilize stadig kunne kendes hos kunder og interessenter. Summa summarum – en klar genkendelighed fra det gamle til det nye logo. Altså en opdatering af logoet.
Sæt igang!
Fra start definerede vi sammen hvad der skulle stå fast (hellige køer står pr. definition ret godt fast) og hvor vi skulle udvikle, så udtrykket af Mobilize bliver mere tidssvarende og passer til de ydelser som de nu tilbyder.
I respekt for det gamle logo, har vi designet et nyt logo, hvor en visuel fortolkning af udviklingsforløbet er en vigtig del af designet. Netop for at tydeliggøre mobiliseringen af strategien.
M for Mobilize.
M for Må godt stå alene.
Det må det nemlig! Det meget karaktéristiske M tør godt stå alene og det bliver brugt aktivt som et levende element igennem designet. På websitet bliver det bl.a. benyttet isoleret og er centrum for flere animationer, som illustrerer og understøttet budskaberne.
Intet design uden farver, og i i forlængelse af logodesignet har vi defineret en ny farvepalette til Mobilize. Den på én gang et let, nordisk og forfriskende og så er det samtidig varme farver, der sætter personligheden højt.
For Mobilize er personlige. Her er ingen skabelonløsninger, niks. Det er levende brændende konsulenter, der går til hver strategisk udfordring med friske øjne. Kunder møder derfor personligheder, som kommer helt ind i kernen på mange af virksomhederne. Dér hvor strategien skal starte og mobiliseres ud og med.
En let og levende ikonstil, er også en af de lækre følgevirkninger af den visuelle identitet. Så vi sikrer et helstøbt, lækkert og klart udtryk for Mobilize. Ja, også når det gælder ikonerne, som du f.eks. vil møde på websitet, i deres publikationer osv.
Helt lavpraktisk benytter ikonerne naturligvis samme farvepalette og formsprog som logoet og den visuelle identitet. På den måde skaber det også en tæt (og nødvendig), sammenhæng for at Mobilize opleves helstøbt, kvalitetsbevidste og fokuserede.