Et vinkoncept får design fra vinens verden

Dinvinhandel Poster Wide@2X
Kunde
Din Vinhandel
Tema
Vingrossist
År
2022
Services
Visuel identitet Logo-design Tone of voice Kernefortælling

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
30%
Fresh

Vin til folket. Så bliver det ikke meget bedre. Din Vinhandel er en ny webshop, der ikke er en konkurrent til din lokale vinhandler – næh, de er nærmest deres nye bedste ven (og din). Med dedikation, høj kvalitet og ditto kundeservice indtager Din Vinhandel vinmarken/vinmarkedet med en anden tilgang, end så mange andre.

Det skal naturligvis understøttes af en stærk visuel identitet. Der ikke bare er bordeaux som 95% af andre vinforhandlere.

Så vi gik en anden vej. Men naturligvis stadig tro mod vinens verden, druens fortræffeligheder og de velkendte kendetegn. Din Vinhandel har fået logo og en visuel identitet med en levende og seriøs farvepalette.

Et grundigt forarbejde med at afsøge markedet ift. designstil, retninger og tilgang, viste klart at Din Vinhandel nemt kunne lande i samme vintønde som utallige andre i branchen, hvis vi kørte på med bordeaux aka vinrød.

Det ville hverken de eller vi.

Heldigvis da.

Derfor er vi gået grundigt til værks med designet af logoet til Din Vinhandel, så det visuelt understøtter konceptet. Fra vinbonde til dit spisebord. Fra drue til din lokation. Lad propperne springe og sæt igang.

Dinvinhandel Logo Tilgang 2@2X
Druerne. Ja, hele essensen i en fantastisk vin. Så derfor er det naturligvis også ganske grundlæggende i logoet.
En vindråbes form danner bunden på vinflaskerne i logoet. En organisk, blød og imødekommende form.
Dinvinhandel Logo Tilgang 3@2X
Dinvinhandel Logo Tilgang 4@2X
Flaskehalse findes i et utal af former og alligevel har de alle et klar kendetegn. Vi har justeret på en flaskes form, så vi får en lighed mellem flasken og en lokationsmarkør.
Afhent lokalt – eller hjem til dig. Derfor er lokationsmarkøeren en vigtig brik i logoet og benytter samme formsprog som vinflasken.
Dinvinhandel Logo Tilgang 5@2X
Dinvinhandel Logo Wide@2X
Dinvinhandel Billede M Bue Lys@2X
Dinvinhandel Grafik Bue 2@2X
Dinvinhandel Grafik Bue 1@2X
Dan Cristian Padure Ldmgqr8z7ze Unsplash

Et design med klare referencer


Al den snak om vin gør dig tørstig. Og tro os, vi kender det! Netop derfor har vi benytte en stribe designgreb, som laver et naturligt callback til vin og skaber en markant genkendelighed.

Tag nu f.eks. vinetiketten.

Når du skal vurdere en vin læser du (bl.a.) på etiketten – og dens form har vi gjort til et grundelement i designet. Til brug på billeder, i grafikken, som rammer m.v. i forskellige brandfarver.

kan man blive vintørstig af et grafisk element? Det er med til at skabe en helhed og et tema i designet, og skål en ekstra gang, hvis det også vækkede din vintørst.

Dinvinhandel Supergrafik Wide Green Transparent@2X

... og så var der det med farverne?


Farverne er ikke bare plukket tilfældigt fra regnbuen. Nej, de har alle en reference til druer, vinmarker og vintyper – og tilsammen skaber de en meget levende visuelt identitet.

Vi går ikke i 100% bordeaux, men holder et seriøst, kvalitetsmæssigt og samtidig levende udtryk.

Dinvinhandel Poster Wide@2X

Design + kernefortælling = Stærkt fundament


En visuel identitet er god (but of course)! Koblet med en klar kernefortælling, har Din Vinhandel fået et virkelig stærkt fundament. Tidligt i processen satte vi gang i arbejdet med en kernefortælling, så det står helt klart for besøgende hvad Din Vinhandel kan, vil og gør.

Det har samtidig dannet et godt grundlag for arbejdet med den visuelle identitet og sikre, at dét man som kunde møder hos Din Vinhandel, også er dét de siger og sådan som de designmæssigt ser ud.

Biljana Martinic IGJ 21Drt3g Unsplash
Dinvinhandel Grafik Bue 3@2X
Dinvinhandel Farver@2X
Dinvinhandel Tote Bag@2X

Et flot og gennemført logo med betydning

En levende, varierende og stilren visuel identitet

En kernefortælling, der kort og klart forklarer konceptet

Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.