Et vinkoncept får design fra vinens verden
- Kunde
- Din Vinhandel
- Tema
- Vingrossist
- År
- 2022
- Services
- Visuel identitet Logo-design Tone of voice Kernefortælling
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
Et grundigt forarbejde med at afsøge markedet ift. designstil, retninger og tilgang, viste klart at Din Vinhandel nemt kunne lande i samme vintønde som utallige andre i branchen, hvis vi kørte på med bordeaux aka vinrød.
Det ville hverken de eller vi.
Heldigvis da.
Derfor er vi gået grundigt til værks med designet af logoet til Din Vinhandel, så det visuelt understøtter konceptet. Fra vinbonde til dit spisebord. Fra drue til din lokation. Lad propperne springe og sæt igang.
Et design med klare referencer
Al den snak om vin gør dig tørstig. Og tro os, vi kender det! Netop derfor har vi benytte en stribe designgreb, som laver et naturligt callback til vin og skaber en markant genkendelighed.
Tag nu f.eks. vinetiketten.
Når du skal vurdere en vin læser du (bl.a.) på etiketten – og dens form har vi gjort til et grundelement i designet. Til brug på billeder, i grafikken, som rammer m.v. i forskellige brandfarver.
Så kan man blive vintørstig af et grafisk element? Det er med til at skabe en helhed og et tema i designet, og skål en ekstra gang, hvis det også vækkede din vintørst.
... og så var der det med farverne?
Farverne er ikke bare plukket tilfældigt fra regnbuen. Nej, de har alle en reference til druer, vinmarker og vintyper – og tilsammen skaber de en meget levende visuelt identitet.
Vi går ikke i 100% bordeaux, men holder et seriøst, kvalitetsmæssigt og samtidig levende udtryk.
Design + kernefortælling = Stærkt fundament
En visuel identitet er god (but of course)! Koblet med en klar kernefortælling, har Din Vinhandel fået et virkelig stærkt fundament. Tidligt i processen satte vi gang i arbejdet med en kernefortælling, så det står helt klart for besøgende hvad Din Vinhandel kan, vil og gør.
Det har samtidig dannet et godt grundlag for arbejdet med den visuelle identitet og sikre, at dét man som kunde møder hos Din Vinhandel, også er dét de siger og sådan som de designmæssigt ser ud.