Rekruttering tilsat farver, mennesker og nærvær

Betterpeople Case Squares 02
Kunde
betterpeople
Tema
Konsulentvirksomhed
År
2022
Services
Visuel identitet Logo-design Tone of voice Kernefortælling Webdesign
Fotograf
Andreas Bang
Tekst
Storyfirst

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
54%
Fresh

Besøg websitet

Mennesker i fokus. Yes, den sang er hørt før. Men med betterpeople er det som om sangen får en helt anden lyd. Og med god grund, for betterpeople, som navnet pænt antyder, har fokus på mennesker. I deres arbejde med rekruttering for personer og virksomheder – og de skal selv helt frem på scenen.

Som sagt, så gjort! Vi har designet en visuel identitet til betterpeople, de har fået en stærk kernefortælling og tone of voice samt virkelig lækre billeder, til at sætte ansigt på hvem de er.

Ifølge betterpeople bør rekruttering ikke være ensbetydende med svedige håndflader og stivede flipper. Og vi er enige! Det handler nemlig om mennesker, og det handler om dialog og relationer for at finde drømmejobbet og drømmekandidaten. Så dér startede - og sluttede vi. Med dialog som det bærende emne, så tadaaa, dét er hele grundlaget for logoet og den visuelle identitet for betterpeople.

Det lyder næsten for simpelthen og grænsende til kendeligt? På ingen måde. Designet er på én gang levende, diverst og enkelt. For vi skal naturligvis være opmærksom på, at betterpeoples udtryk opfattes seriøsitet uden at det hverken er 200% tungt corporate eller det bimler og bamler.

Betterpeople Case Logo Explain 02
Typografien lægger vægten i ordet "people", fordi det altid er mennesket som er prioriteret. Se ønsker, kompetencer, drømme og værdier.
Betterpeople Case Typografi@2X
En enkel typografi er valgt til logoet, så det er letafkodeligt, imødekommende med sine rundinger og uden at gøre for meget væsen af sig.

Design + kernefortælling = Stærkt fundament


En visuel identitet er god (but of course! Koblet med en solid kernefortælling, har betterpeople fået et virkelig stærkt fundament for vækst. Tidligt i processen satte vi gang i arbejdet med en kernefortælling og tone of voice, så det bliver klart hvordan betterpeople kommunikerer i tråd med hvem de er.

Det dannede samtidig et virkelig godt grundlag for arbejdet med den visuelle identitet og sikre, at dét man som kunde møder hos betterpeople, også er dét de siger og sådan som de designmæssigt ser ud.

Betterpeople00901 Farve

Med en solid kernefortælling, kan betterpeople for alvor gå i markedet og være helt klare i spyttet om hvem de er, hvad de står for og hvad deres kerneydelser er.

Hey hov, hvorfor er en kernefortælling både vigtig og nødvendig?

  • En kernefortælling beskriver, hvad der adskiller betterpeople fra konkurrenter i markedet.
  • Og hvad der (måske) kan synes at være selvfølgeligheder, men som er vigtige elementer i at føle sig tryg i dialogen med kandidater, italesættes.
  • Der sættes ord på det særlige ved betterpeople og deres tilgang i en kernefortælling. Det handler om dét, du møder, oplever og det de gør for dig i en rekrutteringsproces.
  • Derudover, og det skal ikke undervurderes, giver en god kernefortælling både en stolthed og en sikkerhed internt: "Yes, dét er dem, vi er!"
Betterpeople Case Symbol@2X
Bomærket er bygget op af to talebobler. Det er billede på dialogen mellem igennem rekrutteringen og ønsket om at gøre hinanden bedre. Hver dag.
Betterpeople Case Grafik 1@2X
Betterpeople Billede Person 1@2X
Betterpeople Billede Person 2@2X
Mockupmaison BC F06

En del af flere. Et design der kan rumme subbrands.


betterpeople er så meget mere end blot ét brand. betterpeople har to subbrands, der henvender sig til meget specifikke målgrupper. Derfor er der et stort behov for at skabe en synergi og ensartethed i den visuelle identitet samtidig med at hvert brand har sit eget design.

Det har vi bl.a. løst med en frisk og samtidig seriøs farvepalette, der har sin styrke ved at hvert brand har deres farver og de samlet komplimentere hinanden. I designprocessen har det været vigtigt for os, at farverne emmer af menneskelighed, faglighed og lethed. Rekruttering skal nemlig ikke opleve tungt og maskinelt, men enkelt, imødekommende og menneskeligt.

Betterpeople Case Alt Logoer 01
Betterpeople Case Alt Logoer 02
Betterpeople Case Grafik 01

Er du nysgerrig på at se designet i brug? Vi forstår dig.

Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.