Rekruttering tilsat farver, mennesker og nærvær
- Kunde
- betterpeople
- Tema
- Konsulentvirksomhed
- År
- 2022
- Services
- Visuel identitet Logo-design Tone of voice Kernefortælling Webdesign
- Fotograf
- Andreas Bang
- Tekst
- Storyfirst
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
Ifølge betterpeople bør rekruttering ikke være ensbetydende med svedige håndflader og stivede flipper. Og vi er enige! Det handler nemlig om mennesker, og det handler om dialog og relationer for at finde drømmejobbet og drømmekandidaten. Så dér startede - og sluttede vi. Med dialog som det bærende emne, så tadaaa, dét er hele grundlaget for logoet og den visuelle identitet for betterpeople.
Det lyder næsten for simpelthen og grænsende til kendeligt? På ingen måde. Designet er på én gang levende, diverst og enkelt. For vi skal naturligvis være opmærksom på, at betterpeoples udtryk opfattes seriøsitet uden at det hverken er 200% tungt corporate eller det bimler og bamler.
Design + kernefortælling = Stærkt fundament
En visuel identitet er god (but of course! Koblet med en solid kernefortælling, har betterpeople fået et virkelig stærkt fundament for vækst. Tidligt i processen satte vi gang i arbejdet med en kernefortælling og tone of voice, så det bliver klart hvordan betterpeople kommunikerer i tråd med hvem de er.
Det dannede samtidig et virkelig godt grundlag for arbejdet med den visuelle identitet og sikre, at dét man som kunde møder hos betterpeople, også er dét de siger og sådan som de designmæssigt ser ud.
Hey hov, hvorfor er en kernefortælling både vigtig og nødvendig?
- En kernefortælling beskriver, hvad der adskiller betterpeople fra konkurrenter i markedet.
- Og hvad der (måske) kan synes at være selvfølgeligheder, men som er vigtige elementer i at føle sig tryg i dialogen med kandidater, italesættes.
- Der sættes ord på det særlige ved betterpeople og deres tilgang i en kernefortælling. Det handler om dét, du møder, oplever og det de gør for dig i en rekrutteringsproces.
- Derudover, og det skal ikke undervurderes, giver en god kernefortælling både en stolthed og en sikkerhed internt: "Yes, dét er dem, vi er!"
En del af flere. Et design der kan rumme subbrands.
betterpeople er så meget mere end blot ét brand. betterpeople har to subbrands, der henvender sig til meget specifikke målgrupper. Derfor er der et stort behov for at skabe en synergi og ensartethed i den visuelle identitet samtidig med at hvert brand har sit eget design.
Det har vi bl.a. løst med en frisk og samtidig seriøs farvepalette, der har sin styrke ved at hvert brand har deres farver og de samlet komplimentere hinanden. I designprocessen har det været vigtigt for os, at farverne emmer af menneskelighed, faglighed og lethed. Rekruttering skal nemlig ikke opleve tungt og maskinelt, men enkelt, imødekommende og menneskeligt.