Samlende design for energiske frivillige

Muskelsvind Kraewet Logo Pink@2X
Kunde
Muskelsvindfonden
Tema
Hjælpeorganisation
År
2021

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
73%
Fresh

Uden frivillige – ingen action. Sådan er virkeligheden for mange organisationer, og Muskelsvindfonden er ingen undtagelsen. Her er der nemlig fantastisk mange frivillige, der er med til at få store og små events til at blive til virkelighed. De seje frivillige havde brug for et samlende "paraply"-design , og så ringede telefonen her.

Crewet er navnet. Eller nej, faktisk er det Kræwet! Ja, det er dansk, så det basker. Kræwet er det samlende ord, eller navn om man vil, for de frivillige i Muskelsvindfonden. De frivillige bruger faktisk selv ordet, og det var derfor oplagt at sætte netop dét ord i spil.

Muskelsvind Kraewet Logo Blaa@2X
Jamen, det står da skråt? Du har helt ret! De skrå linjer giver en energi og en lethed i Kræwets designudtryk, og vinklerne er et gennemgående greb i hele designet.
Muskelsvindfondens røde logo er ret genkendeligt. Derfor er det karakteristiske røde M også en del af Kræwets logo.
Muskelsvind Kraewet Logo Pink@2X

Designet for Kræwet skal favne breeeedt, og vil du høre det gode? Dét kan det.

Det var nemlig ét af fokusområderne, da vi designede logoet og det visuelle univers. Kræwets design skal kunne bruges i samspil med events som GRØN, Cirkus Summarum og deres design.

Det er vigtigt at skabe tydelige og markante kendetegn, som vi her har gjort med rammerne, de skrå vinkler (der er et callback til logoet) og naturligvis farvevalget i designet. Hvorfor er det så drønvigtigt? Fordi det giver et ensartet indtryk af Kræwet og er med til at skabe en stærk genkendelighed overfor målgruppen.

Muskelsvind Kraevet Poster Mockup@2X

"Jeg er utrolig glad for resultatet og synes, I har gjort det pisse godt!

Glæder mig til at vise det for resten af vores afdeling og de frivillige."

Julia Naldal, Muskelsvindfonden
Muskelsvind Poster Mockup 01
Verdens bedste frivillige fortjener det bedste. Ja da, også når det gælder design! Derfor er vi meget begejstrede for at være med til at gøre en forskel for alle de seje, energiske frivillige i Muskelsvindfondens Kræw.

Men hvordan gik det til?

Du spekulerer sikkert på, om sådan en logoproces er snorlige, og om designet rammes i første hug? Kort fortalt: Nej.
Det er en proces, hvor vi grundigt afsøger forskellige visuelle greb og designretninger.

Herunder lukker vi lidt op for design-godteposen og giver dig et par eksempler på, hvilke retninger vi var igennem på vej mod det endelige logo til Kræwet. 

Muskelsvind Kraewet Logo Proces@2X
Muskelsvind Kraewet Logo Gul@2X

Der er fuld energi på de frivilliges engagement i Muskelsvindfonden – og nu med et samlende og genkendeligt visuelt udtryk, der udstråler dét de selv kalder sig: Kræwet!

Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.