Fremtiden siger el! Vi har gjort det energisk og genkendeligt

Ladebillede

Tag en velrenommeret virksomhed, der i årevis har været storleverandør af standerløsninger til tankstationerne i Danmark. Tilsæt en stor portion drivkraft og vilje til at lege – og ikke mindst viljen til at lege med – på el-ladestander-markedet for el-biler. Og bum! Sargo er født.

Hamag er den førende (og velrenommerede) specialist inden for intelligent pumpe- og standerteknologi – aka tankanlæg til benzin til din bil. Vrooom, ud over stepperne. Men Hamag har flere kort på hånden end blot benzin til din bil - de har el!

Dét kort ville de gerne have til at skille sig ud fra mængden. Ikke bare fra Hamag, men også fra andre el-ladestandere sådan rent generelt.
Derfor: Ny virksomhed, nyt navn, ny visuel identitet. Og så ringede telefonen! Vi har været dybt engagerede i at navngive den nye virksomhed og give den en visuel identiet. 

 

Nightsky Sargo (1)

Et godt brandnavn rummer en fortælling, er visuelt appellerende og har et fremtidsperspektiv i sig. Som en vaskeægte maggi-terning, er dét, hvad navnet 'Sargo' rummer.

Hvad er barnets navn? Sargo

  • Der er ikke bare et, to eller tre. Der er mange (og gode) navneforslag i spil, når vi giver en virksomhed et nyt navn. En lang stribe af navne og alle skal være godt understøttet af en fortælling. Sargo er ingen undtagelse.
  • Ud af mængden af vores gode forslag til nyt navn, faldt valget i sidste ende på Sargo. Enkelt, mundret og klar betydning.
  • Sargo betyder ‘oplade’ på Esperanto og understøtter fortællingen om essensen i virksomhedens ydelse. Samtidig klinger navnet ikke af 'kun at handle om el-biler', men har et bredt sigte og dermed et godt fremtidsperspektiv.
  • Visuelt er der en flot komposition i bogstaverne 'Sargo'. Der er god harmoni mellem bogstaverne.
  • Men vi stopper ikke ved navnet. Et enkelt og sigende payoff er også koblet på: Moves you.
Sargo Plus (1)
Kigger du godt efter, vil du kunne se et plus danne sig i o'et i logoet. Hvorfor mon? Ja, en klar reference til elektricitet naturligvis.
På samme måde er et minus også en del af o'et. Plus og minus er som bekendt de to poler på batterier.
Sargo Minus (1)
Sargo Full (1)
Sammen danner det som helhed dét, som de fleste vil se om en velkendt tænd- og sluk-knap.

Ringen er en helt essentiel del af det grafiske formsprog for Sargo. Den er dét, vi kalder for en 'supergrafik'. Det vil sige en grafik, der ligger i tæt forlængelse af logoet, og som kan bruges til at understøtte og styrke det visuelle udtryk, uden at man får kvalme af ensartethed. Netop dérfor er det vigtigt, at supergrafikken kan bruges på mange forskellige måder.

Dét kan ringen – og den animerer, når den benyttes digitalt som f.eks. på websitet.

Ringen er et dynamisk element, som, i den rette kontekst og med den rette eksekvering, samler hele identiteten. Ringen illustrerer en konstant bevægelse, der er i gang og får energi igen og igen og igen og ...
Sargo Ring
Sargo Farver Bg
En klar og frisk farvepalet, der også bruges på selve ladestanderens signalfarver. Kald det bare gennemtænkt. Det gør vi.
Mockup Poster 001
Mockup Poster 002

Sargo er blevet klædt rigtigt godt på som ny virksomhed i et ekstremt progressivt marked, der kun vil én vej: Fremad! Det samme vil Sargo, og med den nye visuelle identitet, der giver sammenhæng og synlighed, er de mere end klar.

Vi understøtter dem hele vejen og er med i det lange løb, så Sargo fastholder en stringent og ensartet visuel identitet, når verden skal indtages med el-løsninger, der Moves you.

Vil du se designet i brug? Besøg Sargos website med det samme.

Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.