Fremtiden siger el! Vi har gjort det energisk og genkendeligt
- Kunde
- Sargo
- Tema
- Energiselskab
- År
- 2020
Hamag er den førende (og velrenommerede) specialist inden for intelligent pumpe- og standerteknologi – aka tankanlæg til benzin til din bil. Vrooom, ud over stepperne. Men Hamag har flere kort på hånden end blot benzin til din bil - de har el!
Dét kort ville de gerne have til at skille sig ud fra mængden. Ikke bare fra Hamag, men også fra andre el-ladestandere sådan rent generelt.
Derfor: Ny virksomhed, nyt navn, ny visuel identitet. Og så ringede telefonen! Vi har været dybt engagerede i at navngive den nye virksomhed og give den en visuel identiet.
Hvad er barnets navn? Sargo
- Der er ikke bare et, to eller tre. Der er mange (og gode) navneforslag i spil, når vi giver en virksomhed et nyt navn. En lang stribe af navne og alle skal være godt understøttet af en fortælling. Sargo er ingen undtagelse.
- Ud af mængden af vores gode forslag til nyt navn, faldt valget i sidste ende på Sargo. Enkelt, mundret og klar betydning.
- Sargo betyder ‘oplade’ på Esperanto og understøtter fortællingen om essensen i virksomhedens ydelse. Samtidig klinger navnet ikke af 'kun at handle om el-biler', men har et bredt sigte og dermed et godt fremtidsperspektiv.
- Visuelt er der en flot komposition i bogstaverne 'Sargo'. Der er god harmoni mellem bogstaverne.
- Men vi stopper ikke ved navnet. Et enkelt og sigende payoff er også koblet på: Moves you.
Ringen er en helt essentiel del af det grafiske formsprog for Sargo. Den er dét, vi kalder for en 'supergrafik'. Det vil sige en grafik, der ligger i tæt forlængelse af logoet, og som kan bruges til at understøtte og styrke det visuelle udtryk, uden at man får kvalme af ensartethed. Netop dérfor er det vigtigt, at supergrafikken kan bruges på mange forskellige måder.
Dét kan ringen – og den animerer, når den benyttes digitalt som f.eks. på websitet.
Sargo er blevet klædt rigtigt godt på som ny virksomhed i et ekstremt progressivt marked, der kun vil én vej: Fremad! Det samme vil Sargo, og med den nye visuelle identitet, der giver sammenhæng og synlighed, er de mere end klar.
Vi understøtter dem hele vejen og er med i det lange løb, så Sargo fastholder en stringent og ensartet visuel identitet, når verden skal indtages med el-løsninger, der Moves you.