Gennemført visuel identitet giver læseindsats rekordstor tilslutning
- Kunde
- TrygFondens Børneforskningscenter
- Tema
- Skole og læring
- År
- 2022
- Services
- Logo-design Grafisk design Visuel identitet Sparring Branding
- Fotograf
- Martin Gravgaard
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
F for fantastisk formål
Formålet med READit er at give lærere, læsevejledere og forældre konkrete redskaber til, at børn kan blive grebet af bogstavernes fantastiske verden – og de utallige billeder, fortællinger og oplevelser det rummer. Børnene i fokus og de skal opleve det som legende, sjov, dragende og se at en ny verden åbner sig samtidig med at bogen åbnes.
Det har vi hjulpet med at give liv. Og netop liv og fantasi er grundsten i den visuelle identitet, som vi har lagt for READit.
Nu graver vi dybere, for hvad er essensen i læsning?
Bøger har sider. Siderne er fyldt med ord. Ordene består af bogstaver. Ah, og bogstaverne er dér hvor det hele starter. Det samme gjorde vi og der er den visuelle identitet til READit udfoldet fra en idé om, at bogstaver danner billeder. Oplevelser og historier venter forude.
Tæt samspil og nærværende pingpong
Samarbejdet mellem TrygFondens Børneforskningscenter på Aarhus Universitet og os i Vokseværk, har fra start være kendetegnet ved tæt energisk samspil, løbende ping-pong om idé, behov og udførsel set ift. målgrupperne: børn i indskolingen, deres forældre og lærere.
Det har en kæmpe værdi for både processen og resultatet. Vi tror på samarbejde er vejen frem og vi gensidigt kan bidrage til at projektet bliver så godt som muligt. Med de vidensområder vi hver især bidrager med. Se dét er samspil på den store drøndejlige klinge ;-)
Vi har været med hele vejen fra det indledende koncept for den visuelle identitet, til design af ikoner og stickers, muleposer, indbydelser, udformning og helhedsindtrykket.
Marlene, TrygFondens Børneforskningscenter/Aarhus Universitet“Fantastisk! Jeg er vild med, at vi efterhånden er så in-tune om grafikken, at I præcis forstår, hvad jeg mener!”
Karsten, lead designer og partner i Vokseværk"Det begejstrer mig helt vildt, når vi kan designe et koncept og formsprog, der er tro med det grundlæggende i læsning – og skabe et legende, inspirerende og sjovt design. Det viser feedback fra børn og voksne.
Det er fantastisk at være med til, at støtte og styrke børns læsning via godt, gennemtænkt og lækkert design. Der virker."