Design til højskole med fremdrift, holdning og historisk vingesus
- Kunde
- Oasehøjskolen
- Tema
- Højskole
- År
- 2020 –
- Services
- Visuel identitet Logo-design Branding Grafisk design Sparring
- Fotograf
- Jesper Rais
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
Højskolen havde brug for en gennemgribende opdatering af logo og hele den visuelle identitet, så det hele vejen rundt kommunikerede højskolens værdier, engagement og skønne skævheder -alt dét der adskiller dem fra alle de andre gængse højskoler.
Vi var med hele vejen og har designet et nyt logo med en klar reference til højskolens historiske bygninger. Det var en udfordring af de gode at sørge for at holde det enkelt samtidigt med, at vi fik genkendelige detaljer med.
Den kære cirkelform udspringer ikke bare af logoet, men i høj grad også af naturen. Højskolen er nemlig omgivet af fantastisk natur (åh jo, det er der bestemt i det midtjyske), og den har vi valgt at inddrage både i form af farver, men også i form af et grafisk element: årringe. Træets årringe er en organisk, cirkulær form, der om noget fortæller historier, viden og fremdrift - præcis som højskolen.
Samtidig er det et virkelig visuelt, lækkert og blødt element. Haps.
Mette: "5 gode grunde til at arbejde sammen med Vokseværk":
- 1. De tænker skævt og ud af boksen, og derfor vidste jeg, at vi ville få helt vores egen designlinje som var gennemtænkt.
- 2. De gennemarbejder og tænker dybt over, hvem vi er, hvad der passer til os og hvad vi skal signalere.
- 3. De gav os noget som vi kan se os selv i og som er os. Noget utrolig lækkert som man er stolt over at vise frem.
- 4. Samtidig er det en utrolig skøn samarbejdspartner, som lytter, giver sparring og giver os af dem selv og deres tid.
- 5. Vokseværk leverer – hver gang – noget lækkert. Og til tiden!
Oasehøjskolens design må for alt i verden ikke blive konformt og gabende kedeligt. For det er hverdagen på skolen nemlig laaaangt fra. Derfor har vi valgt flere forskellige farver: de dybe og seriøse, og de lette og levende farver. Og de må hellere end gerne kombineres på forskellige måder til en sprudlende cocktail. Dét er nemlig også med til at give herligt liv til udtrykket og til højskolen.
Førstehåndsindtrykket af højskolen er naturligvis vigtig. Som i ekstrem vigtig! Der skal være en sammenhæng - en klar rød tråd imellem, hvad der kommunikeres, inden du besøger skolen - og hvad du møder af indtryk, når du fysisk står på højskolen - face to face med fremtiden.