Sæt krydderi på emballagen og få den til at skille sig ud

Krydr Case 1
Kunde
Krydr
Tema
Fødevarer
År
2022

Kommunikationsskalaen

Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.

Frisk
94%
Fresh

Som overskriften siger, sådan var cirka vores brief (nuvel, plus lidt mere). Et stort ønske om at få et nyt krydderibrand til at skille sig ud visuelt og skabe et madunivers. Det var opskriften på Krydr, som vi har designet logo og emballage til.

Artboard 1 Copy@2X

Når et så smags- og farverigt produkt skal have en grafisk identitet, så skal den store farvepalette frem. Vi har indrammet Krydr i en festlig emballage, og med en mission om at smagsoplevelserne vil få smilet frem rundt om spisebordet og krydderiblandingerne skal være genkendelige for forbrugerne. 

Vi har høje krav til dét vi putter i munden, og Krydr lever ikke bare op til kravende, men overstiger forventningerne til hvad en krydderiblanding kan smage af. Den oplevelse ville vi afspejle i logoet og derfor er logoet udformet som et vaskeægte madglad smil.

Artboard 1 Copy 5@2X
Krydr Case 31 Case
Krydr Mockup Kop
Artboard 1 Copy 6@2X

Et inkluderende design til et inkluderende produkt


Krydderiblandingerne fra Krydr er et vaskeægte familien-Danmark produkt. I ordets bedste betydning forstås. Det er nemlig en fornem opgave de to iværksættere fra Krydr har givet sig selv: At gøre det lettere for danskerene at lave god mad, i deres eget hjem.

Og lige netop dét kan Krydr få en stor indflydelse på. Deres produkt er nemlig let, lækkert og flot – hvis vi selv skal sige det ;-)

Eye@2X (1)

Ikke bare vælge farver, og så færdigt arbejde

Vores opgave er at udforme et stykke design, der ikke lukker sig inde om sig selv, men derimod åbner op, slår armene ud og udstråler mangfoldighed, folkelighed og åbenhed. Er det for meget forlangt af et design? Det er måske nok store ord, men det er faktisk essensen. Et design der ikke bliver snobbet, for tidstypisk eller kun taler til én bestemt målgruppe. Krydr skal tale til en større målgruppe og visuelt være appelerede. For du skal som forbruger kunne huske hvordan det ser ud, genkende det og "aaah, det var den orange vi brugte sidst".

Derfor har vi arbejdet med de fineste grafiske greb som farver, form og typografi, for at designe dén helhed der netop gør dét. Og det rigtig lækre er, at vi til kommende krydderiblandinger (og hvem ved, andre produkter?) nu har et formsprog, der smager af Krydr og skaber dén sammenhæng. Se dét er en visuel identitet i sin essens.

Krydr Case 20
Artboard 1 Copy 2@2X
Krydr Case 2
Krydr Case 8
Karsten
Partner og vanebrydende lead designer
Karsten 2020 Overlay

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Karsten for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.