Kækt og kommunikerende kampagnekoncept til Wise Home
- Kunde
- Wise Home
- Tema
- Rådgivningsvirksomhed
- År
- 2021
- Services
- Visuel identitet Grafisk design Tone of voice
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
En klar udfordring – og kriblende gejst
Efter vi havde designet en ny visuel identitet for Wise Home, vinkede de med en spændende udfordring til os. Hvordan skulle de kommunikere deres koncept i et branchemagasin uden at det for læserne ville blive gab-fremkaldende eller falde i ét med det øvrige indhold?
Men en lækker base fra den visuelle identitet har vi designet et stærk kampagnekoncept, der bl.a. konkret kommer til udtryk i en stribe annoncer. Vi får sat deres faglige ballast sammen med lun og kæk tone of voice, der taler direkte til målgruppen.
Så hvad kan sådan en tone of voice?
- Tone of voice handler kort fortalt om indpakningen af dit budskab
- Det handler ikke bare om, hvad du siger: Det handler om, hvordan du siger det.
- Den definerer hvordan din virksomhed "taler"? Er du mere frisk end fresh?
- Helt lavpraktisk – bruger din virksomhed emojis på sociale medier. Dét definerer vi i en tone of voice, for det er en stor del af opfattelsen af din virksomhed.
- Dine kunder vil handle med mennesker. Dig. Jer. Der er virksomheden. Ikke maskiner
Karsten Moskjær Kofod, lead designer i Vokseværk"Det er fryd, at få så frie tøjler, som Wise Home har givet os – det batter og giver virkelig mulighed for at afsøge forskellige veje at gå. Et tæt samspil med masser af ping-pong og energi.
At Wise Home tør gå med så meget kækhed i en relativt konservative branche, er både modigt, stærkt og velvalgt".