Design og brugervenlighed går hånd i hånd i Come Together

Come Together 01 Board Game Mockup
Kunde
SNAK spil
Tema
Spildesign
År
2022
Fotograf
Studio Nørgaard

Læs mere om spillet her

Et nyt spil ser dagens lys – og det kalder selvsagt på et brugervenligt og imødekommende design, der matcher med spillets formål, målgruppe og oplevelsen af det. Som sagt, så gjort – vi har givet design til brætspillet, Come Together.

Box@2X

Den fysiske brugervenlighed. Åh jo, det er en ting.

Vi taler tit om brugervenlighed når det handler om websites, apps og andre ting, hvor der er sat strøm til og brugeren kan få en AHA-oplevelse, måske ligefrem en WOOOOW-oplevelse. Men meget nødig en OH CRAP-oplevelse.

Designet af brætspillet Come Together handler også om brugervenlighed. På et lækkert lavpraktisk, men vigtigt, niveau. Følg med. For forestil dig, at du sidder med dine bedste venner, der skal hygges, spilles, roséen er kold og alt er godt. Fredagen kan ikke blive bedre. Men undervejs i et spillet går I død i det – hvordan hænger det sammen? Er logikken tabt bag en vogn? Forvirring over hvilke kort der betyder hvad? Er det stemningen, så dropper I sandsynligvis at gennemføre spillet.

Se så er brugervenligheden virkelig på spanden. For at undgå dét, har vi stor fokus på at skabe en brugervenlig spiloplevelse gennem designet af Come Together. Det er helt ned til brugen af farver, ikoner, tone of voice og overblik i spillereglerne.

Ct Grafik 8 Wide 2@2X

Masser af ping-pong. Ingen one-off.


Både et spil og dets design får ikke sin form overnight. Vi har været involveret tidligt, arbejdet i forskellige visuelle retninger, testet, tweaket og løbende haft en meget tæt dialog med SNAK-spil teamet og Frederik Svinth.

Det batter. For vi sidder med en stærk viden og det samme gør de. På hver vores område forstås. Og kombinationen batter og giver et virkelig stærkt produkt – og modtagelsen af Come Together har allerede været overordentlig positiv.

Ct Grafik 4@2X
Ct Grafik 5@2X
Ct Grafik 3@2X
Ikoner er en stor del af designet af Come Together. Det er med til at signalere kategorierne og skaber en tydelig genkendelighed på tværs af spillet.
Come Together 03 Board Game Mockup
Ct Grafik 2@2X

Genkendelig, genkendelig, genkendelighed. Og lækkert.


… er et af hovedgrebene i Come Together. Designet har en ro, varme og en snert retro-feeling over sig. Ikonerne fremstår tydelige, legende og alligevel tilpas afdæmpet til, at det ikke skriger og skråler i vilden sky.

Formsproget på ikoner, grafiske elementer er afstemt, så det giver en god helhed. Tag nu bare spillepladen. Ro og fokus. På spillet og samværet, som er en ekstremt vigtig faktor i spiloplevelsen af Come Together. 

Ct Kort Stakket@2X
Spillet rummer en række forskellige typer kort, som med hver sin farve og ditto ikon adskiller sig og alligevel er i familie. Det skaber en visuel ensartethed uden at det bliver kedeligt.
Typografien er markant og legende. Cirklerne i O’et understreger netop navnet – at mødes om et spil og er samtidig en reference til selve spillepladen.
Ct Grafik 1@2X
Come Together 04 Board Game Mockup
Ct Kort Mission@2X

"Projektet med Come Together adskiller sig på mange måder fra flere af vore andre projekter, og vi er gået all-in på at skabe en helhed i spiloplevelsen, og det er fysisk brugervenlighed på højt niveau.

Tæt samspil i hele processen har været super vigtigt og givende for resultatet. Vi testede f.eks. en tidlig prototype af spillet og designet, som har givet værdifuld feedback. Og jo, det gav også forbedringer til designet ;-) "

Karsten, partner og lead designer
Karsten
Partner og vanebrydende lead designer
Vokseværk00688 Kopier

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Karsten for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.