Den fysiske brugervenlighed. Åh jo, det er en ting.
Vi taler tit om brugervenlighed når det handler om websites, apps og andre ting, hvor der er sat strøm til og brugeren kan få en AHA-oplevelse, måske ligefrem en WOOOOW-oplevelse. Men meget nødig en OH CRAP-oplevelse.
Designet af brætspillet Come Together handler også om brugervenlighed. På et lækkert lavpraktisk, men vigtigt, niveau. Følg med. For forestil dig, at du sidder med dine bedste venner, der skal hygges, spilles, roséen er kold og alt er godt. Fredagen kan ikke blive bedre. Men undervejs i et spillet går I død i det – hvordan hænger det sammen? Er logikken tabt bag en vogn? Forvirring over hvilke kort der betyder hvad? Er det stemningen, så dropper I sandsynligvis at gennemføre spillet.
Se så er brugervenligheden virkelig på spanden. For at undgå dét, har vi stor fokus på at skabe en brugervenlig spiloplevelse gennem designet af Come Together. Det er helt ned til brugen af farver, ikoner, tone of voice og overblik i spillereglerne.