Dryppende Blomst@2X

Visuel identitet

En visuel identitet fortæller alt om virksomheden. Men fortæller den det rigtige?

Den visuelle identitet taler for din virksomhed. Men hvad siger den? Det er selvsagt ikke ligegyldigt hvad den fortæller. Pænhed er ikke nok – vi skal længere ind, ned og ud, for at din virksomheds nye visuelle identitet bliver stærk. Og i Vokseværk elsker vi denne proces. For dig, og med dig.

Sammenhaeng@2X

Ååååh, skal der absolut være sammenhæng med den visuelle identitet?

Du får det helt korte svar: fordi det virker. Bum! En stærk sammenhængende visuel identitet og branding er helt essentiel for at jeres virksomheds fortælling og branding fremstår seriøs og ensartet uden at blive kedelig. Og for at den virker. Punktum.

Det værste vil være, at du kommer ud med en visuel identitet der fortæller en helt anden historie end du ønsker. Eller slet ikke fortæller en bønne. Begge dele er set før. For mange gange. Derfor kræver det en bærende idé, udsprunget af jeres kernefortælling, værdier og passion til målgruppen – som kommunikeres i farver, typografi, supergrafiske elementer, tone of voice, billedstil. Det er mange ting, der skal spille sammen for at skabe helheden. For diversiteten indenfor rammen.

Valg Tragt@2X

Hvorfor skal jeg vælge jer?

Lad os sige det med det samme; det er ikke nok det “bare” er pænt. For et logo taler på vegne af din virksomhed og derfor er det, naturligvis, vigtigt hvad det fortæller. På en linje fra ‘frisk’ til ‘fresh’ skal vi finde frem til hvor det ligger ift. den nuværende – og måske – nye målgruppe.

I Vokseværk trækker vi på en stor erfaring med at se markedet, se målgruppen og arbejde strategisk med jeres visuelle identitet. En visuel identitet kan både være en helt nyfortolkning eller en opstramning af jeres eksisterende, med nye greb og visuelle virkemidler i respekt for din virksomheds historie og brand.

Summa summarum; målet er, at din virksomhed står stærkt funderet i sync med visionen, styrket blandet konkurrenter og tydelig overfor målgruppen. Så de ser din virksomhed og husker den ægte fortælling den visuelle identitet og jeres branding fortæller.

Jeres brand vil stå markant

I får et stærkt fundament for jeres markedsføring

Tæt dialog inkl. med- og modspil

Moodboard@2X

Moodboard og anti-moodboard. Du har sikkert hørt om den første, men måske ikke den sidste. Begge moodboards går godt hånd i hånd, for ofte har I (og vi) en følelse af hvor I vil hen – og bestemt ikke vil hen. Det kan vi lige så godt italesætte og få fokus på fra start.

Derfor arbejder vi både med moodboards og antimoodboard. En grundig research giver nemlig et stærkt fundament for designprocessen. Ved vi. Ja, erfaring lige dér.

Sådan designer vi en visuel identitet hos Vokseværk

  • Vi skal ind i din hjerne (beklager billedet), og forstå din forretning, ydelser, vision og behovet som du står med.
  • Din virksomheds målgruppe er helt essentiel, og vi skal ind og forstå den, sætte os i deres sted og måske inddrage dem aktivt. Det er faktisk en del af processen, som vi elsker. Ja, elsker.
  • Vi vil spørge, udfordre og have en tæt dialog med dig og virksomheden, så vi kommer helt ind i nerven af din virksomhed og behovet.
  • Designprocessen frem mod gennemgang af vores oplæg, er (naturligvis) en vigtig del. Her kastes alt op, faciliteres og vi vælger vej at gå. Ikke på følelser, men på indsigt og vores faglighed.
  • Løbende tæt dialog, god energi og ping-pong frem mod godkendelse af din virksomheds nye logo og visuelle identitet.
Mobilize Logo Red Circle@2X
Mermaidmedical Logo 1@2X
Mockupmaison DD G18
Ladebillede
Readit Materiale 5
Lukasskolen Poster Mockup

Sådan former vi typisk en visuel identitet

Psst … men du må gerne ønske flere ting.

  1. Grundig proces med 3 konkrete værktøjer i opstartsfasen af projektet
  2. Tæt designproces hvor I som kunde bliver tæt involveret undervejs
  3. Eksempel på din virksomheds visuelle identitet på fysiske elementer, så som vandflaske, paraply og tøj. For at teste og vise bredden og brugbarheden.
  4. Beskrivelse af valgt typografi til headers og brødtekst, så du er godt kørende med det.
  5. En udførlig designguide, der beskriver farvepaletten, de forskellige varianter af logoet og viser udvalgte visualiseringer af logoet i brug.
  6. Designpakke med logoet samlet, bomærke og evt. grafisk i gængse formater og farvevarianter.
  7. Spørgsmål starter ikke taxameteret. Skriv eller ring og spørg, hvis du har behov for vejledning.
  8. Skilles vores veje på et tidspunkt, er du altid godt klædt på til at tage din virksomheds visuelle identitet videre i brug og udvikling.
Niels
Partner og skævttænkende grafisk koordinator
Vokseværk00915

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.