En ny identitet med rødder i det velkendte æble

- Kunde
- Småfolk
- Tema
- Tøjbrand
- Services
- Logo-design Grafisk design Visuel identitet Sparring Tone of voice
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
Fornyelse med respekt for historien
Behovet var klart: Småfolk skulle stå skarpere – både i den digitale verden, på emballage, i kampagner og i international kommunikation. Sammenhæng hele vejen rundt om brandet, men det måtte ikke ske på bekostning af den stærke genkendelighed, som især æblet bærer.
Derfor gik vi til opgaven med lige dele nysgerrighed og nænsomhed: Hvordan kan vi forny uden at forvanske?



Et frugtbart samarbejde mod nye muligheder
Processen blev formet i tæt samspil med Småfolks team gennem workshops og dialog dykkede vi ned i brandets kerneværdier, udtryk og kendskab. Sammen testede og justerede vi former, farver og typografi – med æblet som naturligt omdrejningspunkt. I processen tog vi også mod til, at afsøge alternativer uden direkte at benytte æble.

Hvordan ser et æble egentlig ud?
Som en del af processen testede vi en række udgaver af æblet form til logoet for at finde ind til, hvad der gør det genkendeligt som Småfolk. Rundt, skarpt, barnligt, stiliseret? Vi afsøgte form, proportioner og detaljer, indtil vi landede et æble, der smagte af Småfolk. Nyfortolket og stadig genkendeligt.

En effektiv og fokuseret proces
I samarbejde med Småfolks team undersøgte vi æblets muligheder som formgiver. Hvordan kunne det inspirere både grafisk sprog, layout og billedrammer? Hvordan kunne det optræde uden at dominere – men stadig være helt og aldeles Småfolk?
Marianne Ditlefsen, Småfolk"Jaaa, fuld smæk på farver! Vi er vilde med vores nye identitet og de lækre farver."





Resultat: Et farverigt univers med tydelig genkendelse
Den nye visuelle identitet for Småfolk er enkel, legende og fuld af farver – med plads til både fantasi og funktion. Præcis som oplevelsen er med tøjet og i mødet med teamet i Småfolk. Budskaberne står skarpere, og æblet? Det lever videre i både logo og det visuelle sprog.
Småfolk er blevet opdateret og forandret. Ikke til ukendelighed, men til genkendelighed. Det er stadig dem, man kender. Bare i en version, der er klar til nutidens krav og fremtidens muligheder.

Eksempel på mulig outdoor-reklame for Småfolk, hvor vi bringer farver, budskab og den visuelle identitet i spil