Fodtur – din gåmakker i Silkeborg og omegn
- Kunde
- Silkeborg Kommune
- Tema
- Kommunal
- År
- 2017
- Services
- App-design Visuel identitet Navngivning
- I samarbejde med
- Attityde
Kommunikationsskalaen
Vores skala hjælper os og dig med at starte samtalen om jeres kommunikationsform. Samtidig giver den dig et overblik over, hvor på skalaen jeres tone of voice er placeret. Herunder er den vist i relation til casen.
Appen kaldte på at få et klart og sigende navn, så vi ikke kom ud i "Gåture i Silkeborg Kommune" ... som i øvrigt også er alt for langt til App Store. Med en god brainstorm, kom vi frem til det lette, mundrette og sigende navn "Fodtur".
Når navnet er på plads, går det over stok og sten med at mappe de valgte funktioner ned i en brugervenlig struktur, der danner godt grundlag for designfasen af den lækre af. Ja, nu afslørede vi det. Den er blevet lækker.
Når vi designer en app, så er det ikke bare hvilke farver knapperne, header osv. skal have. Det går dybere. Det vælger vi i hvert fald at det skal.
Derfor arbejder vi grundigt og nøje med en sammenhængende visuel stil i alle ikoner, som du vil møde i appen. Det giver en ro i brugeroplevelsen, når der er en gennemtænkt, og (bevares) lækker, sammenhæng.
Det kan hidkalde en tøhø-alarm, men vi arbejder med en let og imødekommende tone of voice i appen, som spiller godt sammen formålet og understøtter det indtryk vi gerne vil give af appen: Det er let og enkelt, at komme ud i Silkeborgs lækre natur.