Spacex Pnps3ox 2Ve Unsplash

Motion graphics giver liv til dit brand og gør dine kunder til fans

Video og animeret content bliver mere og mere udbredt. Hvorfor? Fordi det har en mærkbar effekt på dit budskab. Det er faktisk ret lige til at få implementeret det i sin markedsføring.

Sammenhaeng@2X

Men giver det overhovedet mening med animation og video?

Vi kan nok hurtige blive enige om at video-mediet er kommet for at blive, så spørgsmålet er nærmere, hvilken slags video-content du skal kaste dig over.

Storytelling er et af de bedste brandingredskaber der findes, og derfor er visual storytelling, altså video, meget appellerende for et brand med et budskab på hjerte. Vi er 100-meter-mestre i at formidle disse budskaber, og ofte giver det rigtig god mening at gøre dette i bevægelige grafikker, da det bevist har en mærkbar effekt på modtagerens opfattelse. Én ting er visuelt over talt, noget andet er når det visuelle bevæger sig. Det øger fortællingens kraft. Nogle gange er der brug for en proces med idéudvikling, storyboard og animatic før man animere en endelig film, og andre gange skal et logo blot have en lækker logo-animation. Uanset hvad, er vi med hele vejen.

Valg Tragt@2X

Det er jo godtnok. Men hvad får jeg ud af det?

Video og animation er næsten en mirakelkur til rigtig mange problemstillinger – så ikke nok med at det kan give liv til et ellers statisk branddesign, så kan brugen af video-content faktisk også forbedre dit websites søgemaskine-optimering markant. 

Har du et kompliceret budskab eller produkt? Så kan video og animation være en rigtig god løsning som et pædagogisk redskab – uden en lang og kedelig tekst. 

Har du brug for at flere ser dit budskab? Så har video og animation en stærkt tiltrækning i et ellers meget mudret mediebillede med en hulens masse der kæmper for opmærksomheden. Det gør nemlig budskabet meget mere spiseligt og opfattes/optages hurtigere hos modtageren aka din målgruppe. Vel og mærke hvis det er gjort ordentligt. 

Billede Nisse

Der findes et hav af adfærdsundersøgelser omkring vores brug af video og animation, men bare for at give et lille indblik i nogle af de undersøgelser, har vi læst de bedste igennem, og udvalgt de mest sigende.

Kilder: Forbes, digiday, wyzowl, voxpops

Tallene der taler for sig selv!

  • Video på landingpages kan øge videre engagement med 80%
  • 64% af E-handlende kunder er mere tilbøjelige til at købe et produkt online, efter at have set en video omkring produktet
  • 80% husker en video de har set indenfor en måned
  • 97% af adspugrte virksomheder mener at video er det bedste værktøj til at oplære nye medarbejdere
  • Når både tekst og video er tilstede på samme side, vælger over 70% video
  • 86% Internetbrugere forventer at se flere videoer fra brands i 2020
  • 99% af virksomheder der én gang har brugt video i markedsføring, vil gøre det igen
  • Folk ser i gennemsnit 16 timers online videoer om ugen
  • - Videoer genererer 1200% flere delinger end billeder og tekst tilsammen på sociale medier
Et eksempel på motion graphic, som vi har begået ifm. designet af bogen "Du behøver ikke hedde Jens..."

Læs denne case hvor vi designede et logo og visuel identitet til en arkitektvirksomhed

Case:
Bæredygtigt byggeri i stramt og vækkende outfit

Flæks tegner og udvikler boligprojekter med fokus på bæredygtighed og fællesskab. Kort sagt: hjem med mening. Og de har fået en lækker og stram visuel identitet, der understøtter netop det.

Se casen
Flaeks 5A Headerpic
Niels
Partner og skævttænkende fotografiker
Niels 2020 Overlay

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.