Filosofi. Smag på det. Det er et stort ord, men vi har holdninger til det vi gør og gør det langt fra for vores blå øjnes skyld

Vokseværk_RAISFOTO_2399.jpg

Visuelle vækstbetingelser

Vokseværk_RAISFOTO_2323.jpg

Det våde. Det nye. Det uopdagede.

Vokseværk_RAISFOTO_2664.jpg

Samkørsel, ja tak. Sammen er det sjovt og effektivt.

Vokseværk_RAISFOTO_2407.jpg

Stol på din mave. Den vil dig det godt.

Vokseværk_RAISFOTO_2679.jpg

Drøm. Sæt mål. Sæt spor og flyv. Lev.

Grundlov

Stil bare krav til os. Det gør vi også selv! Det nemme er ikke dét, der driver os og får vores savl til at løbe. Det gør udfordringer, ambitioner og forpligtelse derimod. Derfor har vi en grundlov, som vi er forpligtet til at håndhæve i alle vores projekter.

Her er 11 måder I kan bruge os på

Der er flere måder, hvor vi kan samarbejde på. Og ja, vi mener samarbejde! For vi tror på, at den virkelige magi sker i et samspil mellem jer og os. Derfor har vi samlet 11 måder, som I kan bruge os på – og vi kan samarbejde på.

Alt godt starter med en dialog

Vores filosofi bygger på tæt dialog mellem alle parter. Vi vil derfor gerne starte dit projekt med at åbne en dialog lige her.

Niels er den første, du snakker med. Han er hele tre ting; rigtig rar, spørgelysten og dygtig.

Hej!

Har du spørgsmål til noget, du har set eller læst på siden? Eller er der noget, jeg kan hjælpe med at afklare? Ta’ endelig kontakt til mig.

Vi skaber (også) vokseværk i verden

For hver krone vi tjener, giver vi 5% videre. Til velgørenhed. Fordi vi kan og ikke vil la’ være. Vi støtter forskellige projekter, bl.a. Danmarks Indsamling og Røde Kors.

Vi støtter også Kræftens Bekæmpelse, som vi har et helt særligt forhold til. Vi har alle i Vokseværk har haft sygdommen tæt inde på livet og har kampgejst for at støtte op om forskning og forebyggelse.

Fællesskab og frivillighed i fokus

At få en stor og spændende organisation med mange frivillige på en ny platform er en stor og spændende udfordring. Én som vi var mere end klar på at løfte. 

KFUM og KFUK havde behov for et stort ryk, som betød en meget grundig oprydning i deres indhold, en ny helt struktur og naturligvis et stærkt design på deres nye website. Et design med klare farver, legende former og tydeligt kommunikerende af alle organisationens aktiviteter og mærkesager.

Vi har været med hele vejen, og er stadig med og har et ongoing samarbejde med KFUM og KFUK.

Se løsningen

Delikatesser i den virkelige verden – og på skærmen

Lækre delikatesser fortjener en ditto delikat fremvisning. Som sagt, så gjort for det Aarhusianske gourmetbrand, GRAND fromage, der specialiserer sig i oste og charcuteri. Og fik vi nævnt dedikation? For denne virksomhed er indbegrebet af dedikation til faget, smagen og samspillet med anerkendte kokke, som de leverer udsøgte råvarer til.

Så det kræver noget af et website. Vi valgte, at sætte enkeltheden og detaljer i højsædet, så billederne virkelig kunne tale og suppleres af den gode fortælling om GRAND fromage.

Se løsningen

Fokus på vælgerne og mindre støj

Efterskolerne er under pres i disse år – uden at det skal lyde som en sætning fra et leksikon. Derfor er det helt essentielt, at tale direkte til målgruppen og vække deres begejstring. Et grundigt forarbejde viste, at det langt på vej er de potentielt kommende elever, der tager beslutningen. Så skal vi da tale til dem!

Den daværende ledelse på Tommerup Efterskole var klar til handling, og det resulterede i et nyt meget visuelt og enkelt site. Enkelt på den måde, at forsiderne (ja, der var flere) var strippet for al info, der ikke var relevant for den kommende elev. Men derimod køre på med linjerne, følelserne og stemningen. Det gav pote – for skolen kunne mærke en markant fremgang i besøg, antal tilmeldinger og stigende interesse for skolen.

Løsningen blev til i samarbejde med Carsten Herholdt.

Sitet er desværre ikke længere tilgængeligt

Nordisk ind til benet ... eller til koden

Man tager en meget dedikeret, på grænsen til nørdet (no offence), gruppe og graver frem til deres kerne, dét der definerer dem og giver stolthed! Cirka sådan er fortællingen med Copenhagen .Net Usergroup, som kom til os med et behov for en gennemgående designstil båret af et markant samlende logo.

Vikingen blev kernen i denne fortælling. Dansk. En fighter. Tæt sammenhold. På en mission. Og stolt! En meget stram stil kendetegner logoet sammen med en stærk typografi og visuel leg med ‘dotten’ i .Net.

Tydelige data i et legende køkken

Vi må gerne tegne på køkkenskufferne! Da HTH/Nobia fejrede 50 års jubilæum med en gigantisk fest for alle medarbejdere (det er alligevel en del), var det for ledelsen en oplagt mulighed for at give status, og pege fremad mod nye mål. Dét hjalp vi med at visualisere, så det også for øjnene fremstod indbydende og nærmest spiseligt. Apropos spiseligt, så blev vi i dén metafor, for køkkenet er ethvert hjems hjerte!

Data i sig selv kan være knastørt og kedeligt, men det kan både virke mere oplysende, sigende og indlevende, når det bliver sat i en velkendt kontekst. 

Det er kun én vej – opad!

Når man lever af, at give andre virksomheder kendskab, hvordan sikrer man så sit eget. Endda når Kendskab faktisk er ens navn? Det er en kriblende god udfordring! For kendskab kommer ikke fra den ene dag til den anden. Bare spørg Beatles. Det oparbejdes, modarbejdes og skal holdes til ilden for at nå et mål. Og næste mål. At skabe kendskab på eks. en webshop kræver vedholdenhed.

Derfor begyndte vi at arbejde med bjerg-metaforen til Kendskab. Man sætter et mål om at nå toppen. Måske på et mindre bjerg i starten. Når man er nået dertil er det mere overskueligt, at se toppen på næste bjerg og sådan starter rejsen mod toppen. For Kendskab har vi designet identiteten, med et enkelt logo som understreger resultaterne som en del af kendskabet, udviklet universet samt payoff.

En tilgang til guld, der giver god genlyd

Et løbende samarbejde bliver som et venskab – hvor vi også kan udfordre hinanden. Djurslands Efterskole er med på leg, udfordring og at tænke efterskole anderledes. Tag nu f.eks. stillingsannoncer, hvorfor skal de være konforme og kedelige, når vi kan italesætte behovet anderledes?

Vi har arbejdet med en saying der hedder “#dufårguldmedhjem” og “Der er guld for enden af regnbuen”. For lad os bare være ærlige; Danmarks næse skal de fleste bruge noget transporttid på at nå til. Men lad os istedet fokusere på, hvad der sker dér hvor regnbuen ender. Som bekendt er der guld for enden – guld til elever, guld til forældrene og guld til de passionerede medarbejdere på skolen.

Medskabelse i en lækker form

To seje og søde piger på en mission – en mission om at hjælpe brands med at nå deres brugere, skabe kontakt, knytte sammen, og give værdi. Til begge. Det kan lyde fluffy, og af samme grund havde Medskab behov for en stærk identitet, som samtidig kunne konkretisere nogle af de emner, som de arbejder med i processerne.

Identitet blev meget grafisk, farverig og enkel i sin streg. De markant ikoner benyttes aktivt i deres workshops – og vi elsker, at de to det klassiske stempel til sig. Hvert visitkort fra dem får i øvrigt stemplet.

High 5 you rock!

Umbraco har et meget stærkt community, hvor high fives næsten uddeles før man spørger om dit navn. Dén smittende teamånd og begejstring valgte vi at tage udgangspunkt i, da vi designede identiteten til Umbraco DK Festival. Vi ville fokusere på energien, det samlende og dét man får ud af en dag på festivalen. Samtidig ville vi gerne gøre op med forestillingen om, at udviklere er bange for farver og ikke tiltrækkes af design. For de gør de ...

Designet ruller nu på andet år med en farvetilpasning, så vi markerer at det er en ny udgave af festivalen. Det er stærkt at se identiteten udvikle sig og bide sig fast.

Heartbeats får fødder til at vippe

Heartbeats er startet af tidligere P3-vært og DJ Le Gammeltoft. Det er meget andet end en internetradio, det er snarere et univers af debat, indlæg, dj-sets kategoriseret under beats og talks. Efter en Kickstarter-kampagne til at udvikle Heartbeats til næste niveau, var fokus på en ny app. En app der kunne samle de forskellige tilbud til brugerne og lytterne i et lækkert univers Heartbeats værdig.

Vi var inviteret med fra starten af projektet til at kategorisere indholdet, tænke med i strukturen og lægge en designretning, som spillede sammen med den eksisterende stil fra Heartbeats. Og anmeldelserne på App Store taler sit eget sprog, bl.a. "Endelig en app, der er enkel, stilfuld og med præcis de funktioner, der skal til for at vælge mellem alle de muligheder, Le har lagt op. Fed app, fed musik!!".

Hent i App Store

Detroit vågner stiller og roligt – med en app

Detroit er ikke just hvad det har været – men så er det noget andet. Det er på vej… Derfor eksisterer denne app, som viser de særlige upcoming spots i Detroit. Vi har været med fra starten af projektet og givet sparring til struktur og lagt den overordnede designstil.

Det er skandinavisk enkelt og med fokus på de enkelte spots.

Konceptet med denne app påtænkes, at udbredes til flere amerikanske storbyer. We're just getting started!

Hent i App Store

Let flyveoplevelsen smidigt med en app

Når man rejser har man nok at gøre med at holde styr på håndbagagen, børnene, tjekke vejrudsigten hvert 5. minut og holde øjne med hvornår gaten åbner. Men vent … den sidste del (og meget mere) er gjort lettere for dig som rejsende fra Billund Airport.

I samarbejde med Impact, der havde projektet for Billund Airport, designede vi en app som tager den rejsende i hånden før, under og efter rejsen. Du kan bl.a. følge dit fly, få updates om ændringer og ligeledes holde dig opdateret på hvad der er af tilbud i Billund Airport, mens du venter.

Hent i App Store

Oplev koncerten igen. Eller igen og igen.

Du kender det. Der er koncerter, som man ikke vil hjem fra. Eller som kalder på en genoplevelse. Sådan var koncerten som Nephew holdt på Northside Festival. Udover Nephew var der også 32 kameraer på scenen, som udødeliggjorde nærmest alle vinkler af koncerten – fra fokus på keyboard til dem der synger med blandt publikum.

Vi var med i projektet for at designe oplevelsen og interaktionen for brugeren i iPad-app'en – i tråd med Nephews aktuelle designlinie og samtidig med fokus på, at her reel er et leisure-tool. Her er brugeren sin egen instruktør og kan vælge hvilke vinkler man vil opleve samtidig.

Lanceringen fik stor opmærksomhed i medierne bl.a. hos DR og Gaffa. En variant af konceptet til Kashmir blev også lanceret.

Appen er desværre ikke længere tilgængelig på App Store

Luk

11 måder
I kan bruge
os

  1. En (k)ærlig olfert

    Vi tør sige vores mening. I kan være sikker på, at den sparring vi giver, kommer fra hjertet. Nogle gange kan det føles som en flad kindfed, men hvis vi ikke siger vores mening, hvad er så ideen med at vælge os? Meninger er i øvrigt ikke altid ris, for vi er ikke karry med at rose og bakke op om den gode idé.

  2. Troubleshooting

    Hvis I står i et vadested, kan vi være det friske sæt øjne og dem, der stiller de ”dumme” spørgsmål. For at kunne løse er vi nemlig nødt til at forstå! Den proces er guld værd, hvis du er stødt på grund og gerne vil drage videre. Så spørg, og vi vil spørge igen - så vi sammen kan finde den nye vej.

  3. UX

    Vi bringer wireframing i spil for at give et bedre overblik over omfang, funktioner m.v. Samtidig giver det os en fælles platform til at se, hvor vi står.  Alt efter omfang benytter vi også eksterne venner til UX.

  4. UI/Design

    Design er vi vilde med! Og gode til (glem lige janteloven). Det er vigtigt, at design ikke bare bliver pynt, men får funktionerne og essensen frem i dit produkt eller din service. Design skal være venligt og sigende for din bruger. Er det et tool, en app, et website eller en ny identitet, er vi på. Vi er vilde med design – især det, der tør være anderledes, uventet og legende.

  5. Navngivning

    Skal jeres brand eller et nyt produkt have nyt navn, så vi vil meget gerne spille med. Vi kan være det friske pust, der med grundig research og nye vinkler bidrager til navnet.

  6. Pro-pro-prototyping

    Fornemmelser skal ryddes af vejen. Fakta skal bydes velkommen. Dertil er prototyping et fremragende redskab, og vi styrer gerne processen fra etablering til output af prototyping.

  7. Del, del, del viden og vær tilstede

    Vi vil gerne ud – og endnu bedre; ud og dele vores viden og holdninger. Om det er om Umbraco, design, vores tilgang eller noget helt fjerde (i relation til vores arbejde), så er vi klar på at fortælle, vise og være.

  8. Sideprojekter

    Pas på med at blive som mos; gro fast! Derfor dyrker vi i stor stil sideprojekter og vil også meget gerne give sparring på sideprojekter, hvor vi kan gøre en forskel. Vokseværk startede faktisk selv som et sideprojekt.

  9. Målgrupperesearch

    Hvad tænker målgruppen om et nyt tiltag eller, hvordan italesætter vi dem? Du kan forestille dig det, men det er meget bedre at spørge målgruppen direkte. Vi tager gerne hånd om processen og sætter din målgruppe i spil, så du får vigtige input at videre arbejde. Ved større workshops m.v. teamer vi op med samarbejdspartnere.

  10. Umbraco-magi

    Vi er store tilhængere af Umbraco – og ikke bare fordi-fordi, men fordi vi gang på gang oplever det som det mest fleksible og tilpasningsdygtige. Og så har vi i al beskedenhed én af de udviklere der taler, så man forstår hvad han siger. Alt efter omfang benytter vi også eksterne venner.

  11. Underleverandør

    For bureauer og større virksomheder indgår vi gerne i en rolle som underleverandør. Det vil typisk være ift. design, udvikling eller én af ovenstående emner. Spørg os om muligheden for det.

Har I spørgsmål til hvordan vi kan få glæde og gavn af hinanden, så spørg os.

01-DCUM-bog.jpg

Bedre trivsel i folkeskolen – step by step

Igennem et godt stykke tid har vi samarbejdet med DCUM. Den frække forkortelse står for Dansk Center for Undervisningsmiljø – og det er et fedt, udfordrende og sigende samarbejde!

Såe... udfordrende hvordan? Jo, det er aldeles sigende fordi det bl.a. er med til at klæde Danmarks folkeskolelærere godt på, give dem konkrete redskaber i undervisningen og faktisk give de unge danmarksborgere, et godt læringsmiljø.

02-DCUM-bog.jpg

Aktuelt er vi igang med et nyt produkt, som udkommer i tre bøger. Du læste rigtigt; bøger. Med spiralryg og andre snedige detaljer, for er tænkt brugen i hverdagen og hvad der indbyder til handling.

Tak til DCUM for udfordringer – og de gerne selv vil udfordres. We like to like it!

Ny identitet rensdyr

Godmorgen! En ny identitet vågner

Det var ikke nemt, men det er fedt! Vi har givet os selv en designmæssig olfert, og det betyder at vi har været helt inde i kernen og finde frem til hvad driver os, hvad der kendetegner os og hvad der er vores take.

Det har betydet at vi nu er klar med en helt ny visuel identitet, som bæres frem at et nyt logo og designet løftes naturligvis hele vejen rundt.


‘Hjerteflammen’ i vores logo står for vores passion, dét vi brænder for og hver dag giver os gejst for det vi arbejder med. Vi har afsøgt maaange forskellige retninger, men dét her er essensen i Vokseværk! Samtidig symboliserer hjertet en ustyrlig kærlighed til det gode design. Dét design der bygger på et stærkt typografivalg, som ikke er bange for at bruge farver og som effektiv bærer behovet, handlingen og fortællingen frem til målgruppen.
… og så er det da oplagt til en tatovering ;-)


Som sagt, er det ikke nemt at designe til sig selv – men hold nu op, hvor er det lærerigt. Vi har selv designet, men har købt os til en fotograf (tak Rais Foto), selv skrevet teksterne men fået grundig review og sparring af en tekstforfatter (tak Krestina Magdal), og vi har selv designet sitet, men det er implementeret af et andet bureau (tak Heavyy). Hvorfor dog dét? Fordi det er en mega god læring, at prøve at være kunde.

kommer_du@2x.jpg

Efter 1 kommer 2 – kommer du?

“Vi vil så gerne have du bliver lidt længere” … det kunne vi godt have genbrugt. Essensen er dybest set den samme, for Sædding Efterskole har brug for at fortælle noget lignende.

Vi vil så gerne have du bliver lidt længere” … det kunne vi godt have genbrugt. Essensen er dybest set den samme, for Sædding Efterskole har brug for at fortælle, at to år på efterskolen er en fed deal – også for forældrene.

Der er nemlig kontant rabat til forældrene! Så hvordan kommunikerer vi det uden at det bliver mere tørt end en hel pakke Digestive? Vi arbejder i øjeblikket på kampagnen, og det bliver under temaet “Efter 1 kommer 2 – kommer du?

Vi har haft et tæt samarbejde med Sædding Efterskole helt siden vores spæde start i Vokseværk – og det fortsætter. Yay :-)

kommer_du_2.jpg
Vokseværk_RAISFOTO_2245.jpg

Sig meninger højt

En ølkasse kan være fyldt med øl. Men, stiller du dig på den, kan den være fyldt med holdninger! Vi har holdninger til vores passion – hvad vi kan og vil. Hvad du skal og nok så vigtigt; ikke skal. Vi går sjældent på kompromis med vores holdninger, og vi går ikke stille med dem. Holdninger holder dig flyvende, aktiv og relevant!

Vi gør en dyd ud af at spørge grundigt ind til jeres projekt og udfordring. Også til de hellige køer. Om de må væltes, tippes eller aes. Det får os ind til kernen og forståelsen. Dét vi sammen skal udfordre og udvikle.

Oplev flere af vores filosofier

Vokseværk_RAISFOTO_2679.jpg

Drøm. Sæt mål. Sæt spor og flyv. Lev.

Vokseværk_RAISFOTO_2399.jpg

Visuelle vækstbetingelser

Vokseværk_RAISFOTO_2399.jpg

Visuelle vækstbetingelser

En digital tilstedeværelse skal vandes, plukkes og holdes ved lige – på alle stadier og niveauer. Og den skal tilpasses målgruppen. Vores navn er på ingen måde en tilfældighed. Vi ønsker at se brands, virksomheder og organisationer vokse i den visuelle og vitale grobund, som vi kan være med til at skabe.

Det betyder konkret, at vi tror på, at et stærkt og gennemarbejdet design kan være med til at danne basis for vækst. Men hey, ikke lækkerhed alene! For det kræver først og fremmest en god idé, en god service eller et godt produkt, og så bygger videre derfra.

Oplev flere af vores filosofier

Vokseværk_RAISFOTO_2245.jpg

Sig meninger højt

Vokseværk_RAISFOTO_2323.jpg

Det våde. Det nye. Det uopdagede.

Vokseværk_RAISFOTO_2323.jpg

Det våde. Det nye. Det uopdagede.

Ægte legesyge og nysgerrige. Intet mindre! Uden, at vi dog vil kaldes Columbus 2.0. Vi er altid nysgerrige på at finde ud af, hvor nye muligheder ligger gemt og begravet.

Vores nysgerrighed gør, at vi ikke kan lade være med at udforske og undersøge, hvordan en ny tendens, service eller teknologi kan løfte en udfordring i et givent projekt. Nogle gange rammer vi ved siden af. Men flere gange plet.

Oplev flere af vores filosofier

Vokseværk_RAISFOTO_2399.jpg

Visuelle vækstbetingelser

Vokseværk_RAISFOTO_2664.jpg

Samkørsel, ja tak. Sammen er det sjovt og effektivt.

Vokseværk_RAISFOTO_2664.jpg

Samkørsel, ja tak. Sammen er det sjovt og effektivt.

Vi tror på fællesskabet! Knap så meget dét med guitar og grøn te, men mere dét, at vi er fælles med vores kunder i udfordringen. Fælles i dét, der driver os og fælles i at gøre en indsats – og fejre vores sejre sammen!

Og det modsatte.

Faktisk er vi ikke meget for ordet 'kunder'. Der ligger en distance gemt i det. Derimod samarbejder vi med en masse gode folk om spændende projekter. Det er samarbejder, hvor det er tilladt at kræve noget af hinanden og give til hinanden. Også high fives. og kritik. Hop ombord.

Oplev flere af vores filosofier

Vokseværk_RAISFOTO_2323.jpg

Det våde. Det nye. Det uopdagede.

Vokseværk_RAISFOTO_2407.jpg

Stol på din mave. Den vil dig det godt.

Vokseværk_RAISFOTO_2407.jpg

Stol på din mave. Den vil dig det godt.

Der er fakta, og der er følelser! Når de to går hånd i hånd, har vi et stærkt match. Vi tror på, at det er vigtigt at have følelserne med i et projekt ... dog uden brug af Kleenex.

Vi går gerne en ekstra mil for at ramme løsningen lige dér, hvor det sparker allerbedst og rammer målet. Vi mærker grundigt efter og tror på dét, vi designer – og det skal du også gøre. Altså mærke efter.

Derfor siger vi; trust your guts! 
Når du møder os. 
Når vi samarbejder. 
Når vi søsætter projektet.

Det kræver indimellem ekstra tid og krudt. Men det betaler sig.

Oplev flere af vores filosofier

Vokseværk_RAISFOTO_2664.jpg

Samkørsel, ja tak. Sammen er det sjovt og effektivt.

Vokseværk_RAISFOTO_2679.jpg

Drøm. Sæt mål. Sæt spor og flyv. Lev.

Vokseværk_RAISFOTO_2679.jpg

Drøm. Sæt mål. Sæt spor og flyv. Lev.

Projekter skal have flyvehøjde – og vi skal turde drømme. Men vi skal også være konkrete i, hvordan vi gør drømmen til virkelighed. Et projekt skal have ambitioner og sætte spor. Både ift. målgruppen og markedet. Ellers er det dødsdømt på forhånd!

Mål absolut nødvendige og vigtige. Både undervejs, og når vi lancerer en løsning. Et projekt er ikke løst "bare" fordi vi har gjort noget pænere end før. Men det rykker først, når vi rammer målene. Og gør vi ikke? Så evaluerer vi sammen og sætter nye mål. Sammen. Ja, sammen, sagde manden.

Pssst ... et projekt er langt fra færdigt, når det er lanceret. Så starter kapitel to. Sammen!

Oplev flere af vores filosofier

Vokseværk_RAISFOTO_2407.jpg

Stol på din mave. Den vil dig det godt.

Vokseværk_RAISFOTO_2245.jpg

Sig meninger højt

Grundlov

Vi stræber efter konstant at overraske og udfordre. Det gør vi gennem en skæv og nyskabende tilgang til design, hvor vi sætter brugeren i centrum. Fra idé til implementering — så løsningen understøtter behovet og tilfører værdi.