Dryppende Blomst@2X

Logo

Et godt logo skal favne og udtrykke din virksomhed – og ikke bare være pænt. Bevares, det er rigtig godt hvis det er pænt. Men det alene er ikke nok. Det ved vi hos Vokseværk.

Den visuelle identitet taler for din virksomhed. Men hvad siger den? Det er selvsagt ikke ligegyldigt hvad den fortæller. Pænhed er ikke nok – vi skal længere ind, ned og ud, for at din virksomheds nye visuelle identitet bliver stærk. Og i Vokseværk elsker vi denne proces. For dig, og med dig.

Hjerte@2X

Hvorfor skal jeg have et godt logo?

Lad os først starte med det lille ord 'godt'. For hvad kendetegner et godt logo? Et logo skal ikke være flygtigt, følge tidens tendenser og kun være moderne i år. Hver år har Paris en ny modeuge og hvert år er der nye tendenser indenfor design og kommunikation. Men det er vigtigt at din virksomheds logo er langtidsholdbart og ikke rider på en aktuel trend-bølge.

Et logo er vigtigt for at sætte scenen for din virksomhed. Hvordan ses den i markedet op mod konkurrenter, rammer det jeres virksomheds kernefortælling og taler det ind i jeres målgruppe – eller flyver det hen over dem?

Ja phew, det var mange spørgsmål. Men det er essensen. Det er vigtigt! For det er netop dét et godt logo skal; det skal sætte scenen så modtager kan afkode det, det skal tydeligt kommunikere din virksomhed og det skal differentiere sig tilpas i markedet.

Et logo står sjældent alene, og ofte designer vi det i sammenhæng med en visuel identitet for din virksomhed. En visuel identitet er hvor vi arbejder med hele det visuelle udtryk i farver, former, skrifter, billedstil og øvrige designgreb. Kort sagt: hele virksomhedens visuelle udtryk

Valg Tragt@2X

Hvorfor skal jeg vælge jer?

Lad os sige det med det samme; det er ikke nok det “bare” er pænt. For et logo taler på vegne af din virksomhed og derfor er det, naturligvis, vigtigt hvad det fortæller. På en linje fra ‘frisk’ til ‘fresh’ skal vi finde frem til hvor det ligger ift. den nuværende – og måske – nye målgruppe.

I Vokseværk trækker vi på en stor erfaring med at se markedet, se målgruppen og arbejde strategisk med jeres visuelle identitet. En visuel identitet kan både være en helt nyfortolkning eller en opstramning af jeres eksisterende, med nye greb og visuelle virkemidler i respekt for din virksomheds historie og brand.

Summa summarum; målet er, at din virksomhed står stærkt funderet i sync med visionen, styrket blandet konkurrenter og tydelig overfor målgruppen. Så de ser din virksomhed og husker den ægte fortælling den visuelle identitet og jeres branding fortæller.

Jeres brand vil stå markant

I får et stærkt fundament for jeres markedsføring

Tæt dialog inkl. med- og modspil

Moodboard@2X

Moodboard og anti-moodboard. Du har sikkert hørt om den første, men måske ikke den sidste. Begge moodboards går godt hånd i hånd, for ofte har I (og vi) en følelse af hvor I vil hen – og bestemt ikke vil hen. Det kan vi lige så godt italesætte og få fokus på fra start.

Derfor arbejder vi både med moodboards og antimoodboard. En grundig research giver nemlig et stærkt fundament for designprocessen. Ved vi. Ja, erfaring lige dér.

Sådan designer vi en visuel identitet hos Vokseværk

  • Vi skal ind i din hjerne (beklager billedet), og forstå din forretning, ydelser, vision og behovet som du står med.
  • Din virksomheds målgruppe er helt essentiel, og vi skal ind og forstå den, sætte os i deres sted og måske inddrage dem aktivt. Det er faktisk en del af processen, som vi elsker. Ja, elsker.
  • Vi vil spørge, udfordre og have en tæt dialog med dig og virksomheden, så vi kommer helt ind i nerven af din virksomhed og behovet.
  • Designprocessen frem mod gennemgang af vores oplæg, er (naturligvis) en vigtig del. Her kastes alt op, faciliteres og vi vælger vej at gå. Ikke på følelser, men på indsigt og vores faglighed.
  • Løbende tæt dialog, god energi og ping-pong frem mod godkendelse af din virksomheds nye logo og visuelle identitet.
Logowall@2X

En logoproces hos os indeholder typisk

Psst … men du må gerne ønske flere ting.

  1. Designpakke med logoet samlet, bomærke og evt. supergrafik i gængse formater og farvevarianter.
  2. En konkret mini-designguide, der beskriver de forskellige varianter af logoet og viser udvalgte visualiseringer af logoet i brug.
  3. Eksempel på din virksomheds logo på fysiske elementer, så som vandflaske, paraply og tøj. For at teste og vise bredden og brugbarheden.
  4. Spørgsmål starter ikke taxameteret. Skriv eller ring og spørg, hvis du har behov for vejledning.
  5. Skilles vores veje på et tidspunkt, er du altid godt klædt på til at tage din virksomheds logo videre i brug og udvikling.

Læs denne case hvor vi designede et logo og en visuel identitet

Case:
Investering, der er alt andet end kedeligt

Ejendomsinvestering A/S har fået en klar tone of voice og et indbydende grafisk udtryk, der indgyder ro, stabilitet og en friskhed i et ... nåja ... konservativt marked.

Se casen
Pf 9413 Copy
Niels
Partner og skævttænkende fotografiker
Niels 2020 Overlay

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.