Vokseværk_RAISFOTO_2323.jpg

Kommunikation med stort K

Har du en kommunikationsstrategi? “Er det vigtigt”, tænker du måske? Ja, det er hammer vigtigt. En kommunikationsstrategi sætter nemlig retning på, hvor din virksomhed er nu, og hvor du ønsker den skal hen i fremtiden.

Kommunikationsstrategien er den interne strategi, der sørger for at få dine medarbejdere med på rejsen – og det er den eksterne strategi, der også sørger for at få kunderne med. To stærke og drønvigtige sider af samme sag.

Det er også kommunikationsstrategien, der understøtter virksomhedens samlede visioner og strategi, og den er altså med til at få virksomheden derhen, hvor du helt savlende drømmer om, den skal være.

Box@2X

Ingen trylleri – se en strategi

En god, og lad os bare sige det, effektfuld kommunikationsstrategi bør bl.a. indeholde konkrete tanker og planer for:

  • Hvordan du aktivt bruger SoMe
  • Hvordan du håndterer pressen
  • Hvordan du skaber positiv PR omkring din virksomhed
  • Hvordan du håndterer kriser (her er krisekommunikation et stærkt værktøj)
  • En plan for, hvordan kommunikationsstrategien eksekveres (for den skal udover stepperne, ja den skal!)

Vi hjælper dig med at skabe og fyre op under en strategi, der understøtter din virksomheds resultater og positionerer dig på markedet. Ja tak! For hvis ingen ved du eksisterer, hvordan skal kunderne så finde dig? 

Pil@2X

Modtager er din nye bedste ven

Regel nr. 1: Kommunikation skal altid foregå på modtagerens præmisser. Altså, du kan ikke diktere, hvad dine kunder tænker om virksomheden. Men ... hvis du målretter dine budskaber, dit payoff, din tone of voice og din adfærd, altså the full monty, ja så er du rigtig godt på vej mod at påvirke kundens opfattelse af din virksomhed og dit brand. Det handler om at fokusere på, hvad målet er. Hvad vil du have ud af din kommunikation, branding og markedsføring?

Ooog klip til at vi bliver kørt ind på scenen i bedste Shakespeare-stil. For vi kan hjælpe dig med at blive skarpe på, hvad det er, du virkelig vil. Hvad er dine mål? Hvad kan opnås ved en kommunikationsstrategi? Hvordan eksekverer du på strategien? 

Vokseværk_RAISFOTO_2664.jpg

Teamspiiiirit. Vi er på samme hold!

  • Vi hjælper dig med at få overblikket. Før en kommunikationsstrategi sættes i gang, skal du være opmærksom på flere ting som f.eks. om den visuelle identitet bakker op om det signal, du gerne vil sende? Er dit content opdateret? Ved dine medarbejdere, hvad de skal svare, når de bliver spurgt? Er virksomhedens hjemmeside klar til at få besøg? Og hvad med virksomhedens SoMe?
  • Vi tænker din forretningsstrategi ind i kommunikationsplanen. Det er helheden i din forretning, der skal i fokus. Vi samler delene og skaber en strategi, der giver dig resultater.
  • Vi finder den gode historie, rådgiver, udvikler konceptet og lægger planen.
  • Vi guider dig gennem junglen af do’s and don’ts. Det handler ikke om at råbe højst, det handler om at levere den gode historie på det rigtige tidspunkt til de rigtige medier.

Så hvad kan vi...?

Vi kan holde dig i hånden hele vejen igennem processen, løse enkelte af opgaverne for dig, eller vi kan hjælpe dig i gang, så du kan klare dig selv på egen hånd.

"Og hvad kan det så være", tænker du? Ja, f.eks. kan vi fikse din eksterne kommunikation som pressemeddelelser, være din kontakt til pressen, skabe dine SoMe-opslag og sørge for din generelle PR. Det kan også være, at du vil have hjælp med at håndtere din interne kommunikation og employer branding? Lige meget hvad: ja, så kender du nummeret.

Eller... det kommer du til (pssst, det står nederst på siden).

Lad os blive helt konkrete…

Case:
Et ambitiøst sportsevent, der sætter skills i spil

Skillsætter er et sportsevent på Djurslands Efterskole, hvor vi har designet logo og visuelt udtryk for eventet.

Se casen
Skillsaetter Header
Anne Mette
Strategisk kommunikationsudvikler
Annemette2

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Anne Mette for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.