Tim Foster Vtxryfa5zmg Unsplash

En ærlig kernefortælling bider fra sig

Hvad svarer du, når du kort bliver bedt om at beskrive din virksomhed? Hvad det er, der gør din virksomhed til noget særligt, som dine kunder ikke må misse? En kernefortælling samler essensen af din virksomhed og viser retningen for kommunikationen. Kald det en ledestjerne, 1. gear, et kompas eller noget andet flot. Uanset ordet er det, hvad jeres kernefortælling er.

Du tror måske, at beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed er det vigtigste i verden? Sorry, men vi må skuffe dig. Der er et nyt trekløver in town: Sammenhæng, sammenhæng, sammenhæng!

For at sikre at alle i din virksomhed svarer det samme, og at I er enige om, hvad jeres virksomhed er, og hvor I er på vej hen, så har du behov for en kernefortælling. Det er ikke varm luft, tværtimod! Det er kølig konsistens, så din virksomhed fremstår ensartet og klar i kommunikationen.

Vokseværk_RAISFOTO_2664.jpg

Du kan betragte kernefortællingen som et visitkort, som du og medarbejderne afleverer, når I bliver spurgt: "Så hvad laver I inde hos jer?"
Kernefortællingen er kernen (sjovt nok) for al intern og ekstern kommunikation.

Når fortællingen først sidder i skabet, skal du ikke opfinde den dybe tallerken hver gang, der skal kommunikeres, for svaret ligger allerede i din kernefortælling

Hjerte@2X

Okay, fortæl mig kort hvad en kernefortælling så indeholder...

Vi gør det kort og præcist (som en kernefortælling skal være): Kernefortællingen er summen af din virksomheds historie, kultur og jeres viden samlet i én fortælling.

Kernefortællingen formidler det, din virksomhed laver. Hvad er historien bag, hvem I er, og hvorfor I gør, som I gør? Det skal fortælles kort og knivskarpt, så både ansatte og kunder forstår, hvad og hvem din virksomhed er.

Reuben Juarez C4sxvxcxeqg Unsplash
Din virksomheds fortælling kan vi hjælpe dig med at finde. Fortællingen skal ikke opfindes, men den kan findes frem. Kald os bare Sherlock Holmes, for vi er eksperter i at grave jeres ærlige fortællinger frem og formidle jeres budskaber. 

Der er garanteret rigtig mange virksomheder, der kan det samme som jer. Hvis kunden forener sig med jeres fortælling, og hvorfor I er, som I er, så køber kunden produktet af jer frem for andre. 

Hvorfor? Fordi dine potentielle kunder godt kan lide, at de kender dem, de handler med. Det er f.eks. også derfor, at er dejligt at købe frilandsgris fra Lene og Peter i Rema1000.

Plus@2X

Ja, vi er sammenhængsliderlige. For sammenhæng har slagkraft!

En kernefortælling sikrer en strategisk sammenhæng i stil, tone of voice og indhold på kryds og tværs af alt, hvad I laver. Den skaber ensartethed uden kedelighed, giver jer et tydeligere brand og så skaber den en retning for din virksomheds kommunikation. Virksomheden taler med én stemme til både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere - og dét sikrer jer et stærkere brand.

Summa summarum så skaber kernefortællingen dit brand.

Globus@2X

Holder den så for evigt?

Vi vil ikke lyve! Ama'r og det hele. For svaret er naturligvis nej. Selv citronmåner bliver gamle en dag. I takt med at markedet ændrer sig, jeres ydelser og produkter ændrer sig, I får kontorer i Herning og Holland, og jeres overordnede strategi bliver tilpasset, ja, så ændrer fortællingen om jer sig også.

Som udgangspunkt har jeres kernefortælling et langt og effektfuldt liv. Afhængigt af din virksomhed kan den sikkert nøjes med en finpudsning.

Selv hvis I får kontor i Herning.

Lad os blive helt konkrete…

Case:
Investering, der er alt andet end kedeligt

Ejendomsinvestering A/S har fået en klar tone of voice og et indbydende grafisk udtryk, der indgyder ro, stabilitet og en friskhed i et ... nåja ... konservativt marked.

Se casen
Pf 9413 Copy
Anne Mette
Strategisk kommunikationsudvikler
Annemette2

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Anne Mette for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.