Nordisk stramhed møder familieejet investeringsselskab

PP 1
Kunde
Profound Partners
Tema
Investeringsselskab
År
2019

Besøg website

Solide værdier og et stærkt familieejerskab danner grundlaget for Profound Partners – og det skal designstilen udstråle. Ja, tak – sæt i sving! De har allerede en stærk position på markedet og er dybt engageret i en stribe af virksomheder. Det kalder på en mindst lige så stærk visuel identitet med pænt dybe rødder i den nordiske designtradition.

PP 2

1-2-3 samspil

Vi har i tæt samarbejde med ledelsen i Profound Partners designet en markant visuel identitet. I en branche, der er drønvild med blå og sværger til ret konservative virkemidler, får vi Profound Partners til at skille sig positivt ud på samme måde, som selskabet både tør og gør i kraft af deres værdier, grundlag og tilgang.

Samtidig skal det ikke bare skille sig ud for at skille sig ud, men fordi vi, med hånden på hjertet, ikke har oplevet andre virksomheder med en tilgang til arbejdet som dem. Hjertevarme, passion og nærhed i et forretningsorienteret marked. 

Se dét er vi (og de) vilde med. 

PP 6

Vi, og de, er gået væk fra floskler, og det "forventede", når vi snakker om investeringsselskaber. Derfor drejede vi bevidst designet i en stor, stor bue uden om klassikeren over alle: farven blå. Farverne derimod indgyder en frisk tilgang, frodighed og vækst.

Profound Partners tør og vil. Vi hepper og har givet med- og modspil hele vejen.

Formålet med den nye visuelle identitet er at give Profound Partners mere design end "bare" et logo, og så havde de et stort ønske om at have en gennemgående (og gennemført) rød, designmæssig tråd. Så jubler man altså indeni, når ens kunde fra start allerede har dét take på designprocessen.

Derfor har vi designet identiteten med en meget distinkt farvepalette, som adskiller sig fra markant fra deres konkurrenter, men som heller ikke er for freeesh, så den skræmmer potentielle investeringsemner væk.

En friskhed og en anderledes tilgang, som netop er det, man oplever med Profound Partners.

PP Web Mockup@2X
PP Web Mobile Mockup@2X

Supergrafikken, der tager sit afsæt i bomærket, er et element, der bruges aktivt i forlængelse af logoet. Meeen, det ligner tilfældige former, tænker du?

Tilfældige? Pænt nej. Former? Ja. Grunden til, at designet benytter både afrundede og mere kantede former, er for at illustrere Profound Partners kernefokus – nemlig dybe, bløde værdier i et (til tider hårdt), forretningsorienteret marked. Blødt i hårdt.  

Naturligvis har Profound Partners fokus på økonomi, lønsomhed og overskud i de selskaber, de er engageret i – det er den skarpe og konkrete tilgang (hint: firkanten).
Samtidig har de også et stærkt fokus på personerne i selskabet og ønsker en dyb relation (hint: det runde).

PP 8
PP 1

Et lækkert og fleksibelt element med fortælling og funktion, der både kan bruges i udsnit på en hel side eller som form til billeder. Alt sammen for at skabe et stærkt brand, en stærk fortælling ... og et distinkt udtryk.

Dét er Profound Partners.

Niels
Partner og skævttænkende fotografiker
Niels 2020 Overlay

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.