PP 1

Nordisk stramhed til familieejet investeringsselskab

Kunde
Profound Partners
Tema
Investeringsselskab
År
2019
Services
Visuel identitet Logo-design Grafisk design

Solide værdier og et stærkt familieejerskab ligger som grundlag for Profound Partners. De har allerede en stærk position og markedet og dybt engageret i en stribe virksomheder. Det kalder på en mindst lige så stærk visuel identitet med rødder i den nordiske designtradition. Vi har i tæt samarbejde med ledelsen i Profound Partners designet en markant visuel identitet. I en branche, der er vild med blå og sværger til ret konservative virkemidler, Profound Partners at skille sig positivt ud på samme måde som selskabet både tør og gør i kraft af deres værdier, grundlag og tilgang. Dét er vi vilde med.

Besøg website

PP 6
PP 2

Vi, og de, ville væk fra floskler og det forventede, når man snakkede investeringsselskaber. Derfor drejede vi bevidst vi en stor bue uden om blå. Farverne derimod indgyder en frisk tilgang, frodighed og vækst.

Profound Partners tør og vil. Vi hepper og har givet med- og modspil.

PP Web Mockup@2X
PP Web Mobile Mockup@2X

Formålet med den visuelle identitet var, at de skulle iklædes mere end "bare" et logo og de havde et stort ønske om, at have en gennemgående (og gennemført) rød designmæssig tråd. Så jubler man indeni, så når kunden allerede har dét syn på det.

Derfor har vi designet identiteten med en meget distinkt farvepalette, som adskiller sig fra konkurrenter, men heller ikke er for freeesh til at skræmme potentielle investeringsemner væk. En friskhed og en anderledes tilgang, som netop er det man oplever med Profound Partners.

Supergrafikken, der tager sit afsæt i bomærket, er et element der bruges aktivt i forlængelse af logoet. Meeen, det ligner tilfældige former, tænker du?

Tilfældige? Pænt nej. Former? Ja. Grunden til de afrundede former og de kantede former sammen, peger tilbage på deres fokus i Profound Partners. Naturligvis har de fokus på økonomi, lønsomhed og overskud i de selskaber de er engangeret i – det er den skarpe og konkrete tilgang (hint: firkanten). Samtidig har de også et stærkt fokus på personerne i selskabet og ønsker en dyb relation (hint: det runde).

Et lækkert og fleksibelt element, med fortælling og funktion, der både kan bruges i udsnit, på en hel side eller som form til billeder. Alt sammen for at skabe et stærkt brand, en stærk fortælling ... og et destinkt udtryk. Dét er Profound Partners.

Niels
Partner og skævttænkende fotografiker
Niels 2020 Overlay

Vi skal snakke sammen!

Tag fat i Niels for mere information og uddybning. Måske du har et specifikt afklarende spørgsmål eller behov for at finde ud af, om der er et match i kompetencer og kemi fra vores side. Tag kontakt til os – det koster aldrig noget at spørge.